kulcsár edina
Tavaly már 1203 milliárd forintért vásároltak online a magyarok, ami a koronavírus-járvány előtti időszakhoz képest brutális eredmény.
2021-ben Magyarországon az online kiskereskedelemi piac 1203 milliárd forintos forgalmat generált, ami 10,4 százaléka az éves kereskedelemnek. Bár a tavalyi évben kicsit visszavett az online vásárlások lendülete, de még így is kétszer gyorsabb volt, mint a világjárvány előtti években. Éppen ezért volt szükség arra, hogy az online kereskedelemmel kapcsolatos kutatásokban ne legyen semmi átverés, és az adott elemzés ne csak arra szolgáljon, hogy egy-egy piaci résztvevő fényezhesse magát.
Ezért döntött úgy az online kiskereskedelmi szektort összefogó szakmai szervezet, az Ecommerce Hungary, hogy auditálási rendszert indít a területet érintő kutatásokra és adatalapú kommunikációra vonatkozóan, és létrehozták az ECH Piackutatói Partner Programot.
„A programban a feltételeknek megfelelő partnerek, piackutató vállalkozások egyes kutatásai kaphatják meg a “ECH Approved” logót és használhatják azt a konkrét kutatás kommunikációjában. A támogatásunkhoz négy feltételnek kell megfelelni: a program partnerei független piackutató vállalkozások lehetnek, a kutatóknak az ekereskedelmi szektor egészét kell rendszereresen mérniük, elemezniük, a partnereknek legalább 5 éves tapasztalattal kell rendelkezniük a e-kereskedelem teljeskörű felmérésében, valamint az Ecommerce Hungary elnöksége rendelkezésére kell bocsátaniuk a kutatásuk módszertanát is. Célunk, hogy az átlagos olvasó hiteles információkkal találkozzon, ezzel erősítve a bizalmat az online vásárlás iránt” – mondja Györke Zoltán, az Ecommerce Hungary Nagyvállalati Tagozatának vezetője.
A tavalyi, 1203 milliárdos forgalomról szóló elemzést már egy ilyen partner, a GKI Digital végezte, így a kutatás teljesen megbízható.