tóth gabi
Az Apple, a Nike és a Coca Cola is ezt használja.
Valaki szerint a fizetés, mások szerint a szakmai fejlődés lehetősége a legfontosabb, ha munkáról van szó. Bár a tökéletes munkahely fogalma különböző lehet, annyi bizonyos, hogy pozitív visszajelzésre mindenkinek szüksége van.
Sok vezető úgy gondolja, hogy az ő feladata a hibák korrigálása, ha pedig valami jól megy a maga útján, azt természetesnek veszi
− mutatott rá Czinege Andor szervezetfejlesztési szakértő, aki szerint ez tévhit, akárcsak az, hogy a dicsérettől a dolgozó elbízza magát. Épp ellenkezőleg: az elismerések új lendületet, motivációt adnak a munkának. A bökkenő csak az, hogy a dicséretet sokszor adni és fogadni is nehéz.
Elismerni, megdicsérni valaki munkáját nem egyszerű: írj neki egy post it-et, vagy veregesd hátba? Mi van akkor, ha nem látod őt egy hétig? Valószínűleg mire legközelebb találkozol vele, kimegy a fejedből az egész. Pedig a visszajelzés lényege, hogy azonnal elismerjük a másik munkáját
– fejtette ki Pintér Antal, a magyar Praisio alapítója, aki szerint a fejlesztésük éppen ebben nyújt segítséget. A felhasználók néhány kattintással mobilról vagy számítógépről is bármikor tudnak visszajelzést küldeni a munkatársaiknak.
Az új magyar találmánnyal arra is van lehetőség, hogy megkérjük felettesünket vagy kollégáinkat, véleményezzék a teljesítményünket, így képet kaphatunk arról, mások hogyan látják a munkánkat. Sőt, az üzenet a cég idővonalán is megjelenhet, így mindenki olvashatja a sikert és az érte begyűjtött elismerést.
A koronavírus óta megnőtt azoknak az alkalmazottaknak a száma, akik otthonról dolgoznak. Az ő esetükben, mivel a kollégáikkal csak távolból tudnak kapcsolatot tartani, még fontosabbak a visszajelzések, hogy tisztában legyenek saját maguk és munkájuk értékével.
Ha csökken a motivációjuk, sokan új munkahely után néznek. Márpedig egy cég csak akkor lehet sikeres és stabil, ha meg tudja tartani dolgozóit. Ehhez pedig nem elég az év végi bónusz, menet közben is érezniük kell, hogy jó helyen vannak
− hívta fel a figyelmet a szakember.
A nemrég megszületett Praisio tesztjére már a megjelenése napján 243 cég regisztrált, köztük olyan óriásmárkák, mint az Apple, a Nike vagy a Coca-Cola. Használatával kiderül, hogy kik a legelkötelezettebb munkatársak, és kik azok, akik valamiért perifériára szorultak, de az is nyomon követhető, hogy az egyes osztályok vagy munkatársak milyen viszonyban állnak egymással.