kulcsár edina
Magyar fejlesztés segít, ha út közben lerobban a kocsi.
Elakadni az autópálya közepén, amikor sietne az ember, netán épp gyerekekkel van − ez minden autós rémálma, ami azonban időről időre valóra válik. Megszoktuk, hogy ilyen helyzetben mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, ha gyorsan szeretnénk folytatni az utunkat.
Hogy miért ilyen drága az autómentés? Bán Józsefnek, a TakeMe ötletgazdájának sokéves tapasztalata van ezen a területen, így pontos válasszal szolgál a kérdésre: a magas árakért elsősorban az internetes keresés hiányosságait okolhatjuk.
Az autósok nem azokat a cégeket látják kiemelve a találatok közt, amelyek közel van a helyszínhez, hanem amelyek a legtöbbet hajlandók fizetni a hirdetésért. Ez nem pénztárcabarát, és nem is segíti az ügyfeleket kihúzni a csávából
– mondta el a Ripost-nak a szakember.
Tudni kell, hogy amikor az autómentőt kihívják, az árat háromszögezéssel számítják: ez nem más, mint a telephelytől a lerobbant autóig, onnan az úti célig, majd vissza a telephelyig vezető út. Az esetek többségében az így megtett kilométerek után fizetünk, így elmondható, hogy minél távolabbról érkeznek értünk, annál magasabb lesz a végösszeg.
Az is probléma, hogy aki lerobbant, az általában nehezen határozza meg, hol is van pontosan. Az autómentő gyakran három kört is megtesz, mire megtalálja, és ez alapján fog számlázni. Arra elég kicsi az esély, hogy a közelben lévő céget fogjunk ki, ráadásul jó áron
– mutatott rá Bán József, aki szerint éppen ezek a nehézségek hívták életre a hamarosan applikáción keresztül is elérhető szolgáltatásukat, ami megreformálhatja az autómentők piacát.
A saját adatbázisukra épülő rendszer legfőbb előnye, hogy helyalapú: az ország bármely részéről hívhatják őket az applikáció által meghatározott helyszínre, ahova egy órán belül tudnak segítséget küldeni, mivel mindenütt vannak partnereik.
A jelenleg manuálisan működő adatbázis hamarosan applikáció formájában is elérhető lesz TakeMe néven, már célegyenesben tart a fejlesztés. Itt majd az ügyfél automatikusan kapja meg a hozzá legközelebb eső segítők listáját, és maga választhatja ki, melyik cégtől kér segítséget.
Az appon lévő cégek előzetes árszűrésen esnek át, mindig a két-három legolcsóbbat kínáljuk az ügyfélnek. Ezek közül maga választhat az árak, az érkezési idő, sőt, a más autósok által adott értékelések alapján
– harangozta be az alkalmazás fejlesztője.
Már most is országos a lefedettségük, ráadásul külföldön (Romániában, Ausztriában, Svájcban és Németországban) is vannak partnereik. Ezzel együtt folyamatosan várják a csatlakozókat, így a kör tovább bővül majd.