tóth gabi
Jelenleg a csepeli és a ráckevei hév fejlesztése a legelőrehaladottabb projekt.
A csepeli hévet déli irányban meghosszabbítják az Erdősor utcáig, illetve mindkettőt felújítják – új, pálya, akadálymentes megállók, vadonatúj, alacsony padlós, klimatizált, egyterű járművek érkeznek –, és amikor összeágaznak a Közvágóhídnál, onnan a föld alatt mennek majd tovább a Kálvin térig.
Két föld alatti megállójuk lesz, egy a Boráros téren, egy a Kálvin téren. A közös szakaszon két és fél percenként járnak majd a 120 méteres vonatok.
Az építkezést 2023-ban akarják elkezdeni, teljesen azonban a mélyalagút miatt csak az évtized végére készülhet el.
A szentendrei hévet is teljesen felújítják, sűrűbben indulnak majd a járatok, és az esztergomi vasútvonalról is szeretnének óránként két vonatot bevinni a Batthyány térre.
A Kálvin térre bejárnának Kunszentmiklós felől az elővárosi vonatok. Ez olyan S-Bahn (gyorsvasút) lenne, mint amiket Németországban vagy Ausztriában láthatunk. A lakott területen kívül a hévek sebességét az új kocsikkal meg szeretnék emelni 100 km/h-ra.
Mind a 11 elővárosi vasútvonalon zajlik építkezés vagy tervezés.
„A célunk, hogy legalább 15 percenként járjon vonat az agglomerációból a főváros felé, és megduplázzuk a Budapestre vonaton utazók számát” – mondta Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója. A BFK további tervei közt szerepel, hogy a budai fonódó villamost meghosszabbítják dél felé, a Gellért tértől a Műegyetem rakparton vezetve végig a villamost, ami a Nádorkertnél eléri a déli körvasutat, és a Budafoki útnál lesz vége.
A kormány döntése alapján a BFK készíti elő azt a Galvani hidat, amely a Rákóczi hídtól délre összeköti majd Budát Csepelen át Pesttel. Irányonként 4 méteres kerékpárút is lesz a hídon.