kulcsár edina
Nem értek véget a görögországi nyaraláson pórul járt magyar házaspár megpróbáltatásai. Bár visszakapták a nem létező szállásukért befizetett pénzüket, az őket ért kárt egyelőre nem hajlandó megtéríteni a booking.com internetes oldal.
Szilvia és András még júniusban utazott el a görögországi Artemidára, ahol kiderült, a booking.com-on lefoglalt apartmanjuk nem létezik. Mint azt a Ripost megírta, fárasztó keresgélés után találtak ugyan másik szállást, ám az jóval drágább volt az eredetinél, az egyéb extra kiadásaikról nem is beszélve. Ráadásul hiába reklamálnak a szállásfoglaló portálnál, a pár két hónapja fut a pénze után.
Még az első görög éjszaka során e-mailben panaszt tett a pár a booking.com felé, ám miután kint tartózkodásuk során nem érkezett válasz a cégtől, újra jelentkeztek.
„Miután hazaérkeztünk a nyaralásból, első dolgunk volt, hogy újabb panaszt tegyünk a booking.com-nál. Többször próbáltuk telefonon elérni őket, e-mail-t is küldtünk, de nem reagáltak a panaszunkra. Hetek múlva sikerült csak elérni az egyik ügyintézőjüket. Ő azt mondta, annyira kevesen vannak, hogy még az e-mail-ünkig sem jutottak el. Az volt az első kérdése, miért nem írtunk nekik rögtön email-t, még aznap este, amikor kiderült, hogy nem létezik a lefoglalt szállás? Miközben mi hívtuk őket, de nem vette fel senki a telefont és az e-mail-ünkre sem reagáltak. Elmondása szerint az ilyen esetekben csekély az esély rá, hogy a károsult visszakapja a pénzét, hiszen a szállástulajdonosok szándékosan nem jelentik le, ha már nem elérhető az apartmanjuk, mivel így megkapják a foglalás árát. Mi viszont ebbe nem nyugodtunk bele. Arra kértük, kérjék el a partnerüktől, azaz az apartman tulajdonosától a bejelentkező lapot. Azon ugyanis kötelező feltüntetni mindenkinek az adatát. Ha az én adataimat rá is tudták írni a bejelentkező lapra a foglalásról leolvasva, a férjemét nem tudhatták” – magyarázta Szilvia.
Ezek után a booking.com bekérte a házaspár plusz kiadásairól szóló számláit, amit a pár el is küldött nekik. Ez alapján végül visszautalták nekik az eredeti szállásuk árát, ami 450 euró volt és felajánlottak további 70 eurót a kellemetlenségeikért.
„Mi ezt nem fogadtuk el. Ennél ugyanis jóval nagyobb többletkiadásunk volt. Csak a hotelszoba ára, ahol kényszerűségből az első éjszakát kellett eltöltenünk, 120 euró volt. Utána ugyan találtunk ennél olcsóbb szállást, de az is többe került, mint az eredetileg kinézett apartman. Így a kettő közötti különbözetet is ki kellene fizetniük. Ott van még a taxiköltségünk, kilométereket tettünk meg feleslegesen egy nem létező szállást keresve. Nem beszélve a stresszről és idegeskedésről, amit akkor és azóta is el kell viselnünk a booking.com miatt. Egyébként a booking.com oldalán a szóban forgó apartman még két nappal a panaszlevelünk után is foglalható volt. Az alatt az idő alatt más is lefoglalhatta azt az apartmant és hozzánk hasonlóan pórul járhatott” – véli Szilvia.
A pár az internetes szállásfoglaló portál 70 eurós kártérítési ajánlata óta több alkalommal is hívta a céget, sikertelenül, ráadásul az e-mail-jeikre sem válaszoltak. Szilviáék most azt fontolgatják, hogy feljelentést tesznek a cég ellen.
Korábban a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki a booking.com üzemeltetőjére és eltiltotta a holland vállalatot az agresszív, sürgető értékesítési módszereinek folytatásától. „A versenyhatóság döntése értelmében a booking.com B.V. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben azzal, hogy többek között megtévesztően hirdette egyes szálláshelyeit ingyenes lemondási lehetőséggel, valamint agresszív, pszichés nyomással késztett mihamarabbi foglalásra” – adta hírül tavaly áprilisban a Gazdasági Versenyhivatal.
Idén pedig a Holland Adatvédelmi Hatóság, az AP rótt ki 475 ezer eurós (170 millió forint) bírságot a szállásfoglaló oldalra, mivel az előírt 72 órán túl jelentett be egy adatvédelmi incidenst.