kulcsár edina
Aki nincs tisztában a bérelhető e-roller közlekedési szabályaival, az könnyen megütheti a bokáját. Egy budapesti nőnek 100 ezer forintjába került, hogy nbem olvasta el a használati feltételeket.
100 ezer forintra bírságoltak a rendőrök a Deák téren e-rollerezés miatt egy nőt, aki a Facebookon panaszkodott.
„Tegnap este 15 métert mentem a Deák téren egy elektromos rollerrel, majd egy rendőrautó levillogott, megállított, majd megszondáztattak. Kilenckor ittam két deci cidert, majd hajnali egykor mentem volna tovább.” – írja és hozzáteszi, hogy elkérték a jogsiját.
Miután mondta, hogy az nincs neki és nem is tudta, hogy a bérelhető e-rollerekhez jogsi kell, kapott egy 100 ezer forintos bírságról egy csekket, amit 30 napon belül be kell fizetnie – panaszolta a facebookozó.
Az, hogy nem tudta, nem lehet kifogás, ugyanis a Lime applikációja indítás előtt megkérdezi, hogy elmúltál-e 18 éves és van-e jogosítványod. Az alkalmazás a hétvégén frissült, azóta a sisak használatára is figyelmeztet.
A szabályok és előírások menüpontban minden világosan le van írva:
Azt is kihangsúlyozzák, hogy az utazás során a rollerező viseli a kockázatokat.
Rendkívül népszerűek a mobiltelefonnal, egyszerűen bérelhető elektromos rollerek Budapesten és környékén, az e-rollerezés már közlekedési forma. A Lime nem csak a belvárosban, de az agglomeráció több településén is jelen van, sokan használják is a környezetbarát közlekedési eszközt. Sokszor fiatalokat, gyerekeket is látunk ilyennel száguldozni és ritka, hogy van bukósisak a fejükön.
Pintér Sándor múlt héten emlékeztetett: „az elektromos rollert a hatályos szabályozás alapján, külön eltérő rendelkezés hiányában csak segédmotoros kerékpárnak lehet megfeleltetni.„ A rendőrségnek is e szerint kell eljárnia. A KRESZ módosítás is napirenden van, ugyanis a jelenlegi közlekedési szabályokban nem szerepel ez a kategória, de már annyian használják, hogy szükséges rá a külön szabályozás. Amíg ez el nem készül, addig ugyanaz vonatkozik a rollerre is, mint a segédmotorra. Az új közúti jármű nem csak nálunk okoz problémákat. A rollerekre vonatkozó szabályokat más uniós országok is most dolgozzák ki. Más országokban, sebességtől függően, a biciklivel vagy a segédmotorral helyezik egy kategóriába és egy szabályozás alá.