tóth gabi
Idén összesen tíz magyar egyetem került fel a Shaghai Ranking szakterületeket vizsgáló Global Ranking of Academic Subjects rangsorára
Idén összesen tíz magyar egyetem került fel a Shaghai Ranking szakterületeket vizsgáló Global Ranking of Academic Subjects (GRAS) rangsorára – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szombaton az MTI-vel.
A több erőforrás, jobb infrastruktúra, magasabb követelmények vezetnek a minőségi felsőoktatáshoz. A rangsorokban elfoglalt helyezések javulása elsősorban azért fontos eredmény, mert megerősíti, hogy
a magyar fiatalok egyre versenyképesebb, korszerű képzésben részesülhetnek a magyar egyetemeken
– hangsúlyozta Palkovics László tárcavezető.
A kormány – mint írták – azon dolgozik, hogy a felsőoktatás egész rendszerét, annak minden szereplőjét érdekeltté tegye a minél sikeresebb, belföldi és nemzetközi tekintetben is elismerést kiváltó működésben.
A következetes fejlesztéspolitika kézzelfogható eredményei már látszanak abban, hogy tíz magyar egyetem került fel a 93 országból közel kétezer intézményt vizsgáló GRAS szakterületi rangsorra.
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem a tavalyihoz hasonlóan hat szakterületen került be a világ legjobbjai közé, a fizika képzés érte el a leginkább kimagasló (101-150.) értékelést.
A Semmelweis Egyetem fogorvosi képzésével 151-200., míg a klinikai orvostudományokban 201-300. helyet vívott ki magának a rangsorban. Hasonlóan előkelő (301-400. hely) a Pécsi és Szegedi Tudományegyetem helyezése a klinikai orvostudományokban.
Az állatorvos-tudományok területén az Állatorvostudományi Egyetem és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (korábban Szent István Egyetem) is 201-300. helyezést ért el, ugyancsak a 201-300. között szerepel a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem a gépészmérnöki területen. A Corvinus Egyetem 100 helyet javítva a 301-400. helyen szerepel a közgazdaságtudományban.
A felsőoktatás megújítása az egyetemi modellváltással folytatódott. Idén szeptemberben a hallgatók közel 70 százaléka, több mint 180 ezer fiatal kezdi meg felsőfokú tanulmányait rugalmasabb keretek között, alapítványi fenntartásban működő intézményekben.
Az egyetemek oktatási színvonalának növelésével, minőségi képzési infrastruktúrájának felépítésével Magyarország regionális tudásközponttá válhat.