kulcsár edina
Az Oktogon és a Hősök tere közötti szakaszon így csillapítaná a forgalmat a főváros, a tervet szavazásra bocsájtották.
Újabb eszement ötlettel állt elő Karácsony Gergely: az Andrássy úton a szervizutak kerüljenek lezárásra az autós forgalom elől kísérleti jelleggel. Kapjanak itt helyet gyalogosok, esetleg kerékpárosok, teraszok, több zöld.
„Az Andrássy út Budapest közepe, leglátványosabb útja, mégis leginkább csak az átmenő forgalmat szolgálja” – indokolja a tervet az internetes oldal, ahol szavazni lehet a fővárosi megvalósítandó tervekre. A ráfordítandó összeget 50 millió forintra becsülik.
A terv az „Andrássy úti fordított Rambla” nevet kapta. A La Rambla Barcelona leghíresebb utcája, a város ütőere, ahol éjjel-nappal pezseg az élet. A Plaza Catalunya és a Port Vell között húzódó, platánfákkal szegélyezett korzó a város nyüzsgő része, ami mágnesként vonzza a turistákat. Ott azonban nem a szervizút van lezárva, hanem a szervizutat használják és az út közepét adták át a gyalogosoknak, teraszoknak. Az egészen más, mert a kipufogó füstöt nem szívják a teraszozók, sétálók. De vajon miből gondolta Karácsony, hogy fordítva is működne?
Az elképzelésekre, köztük az Andrássy úti fordított Ramblára a hónap végéig lehet szavazni. Ha megvalósul ez a terv, akkor újabb dugókra számíthatunk, ugyanis a rengeteg budapesti lezárás mellett egy újabb megszüntetett út csak ronthat a mostani helyzeten.
A főváros baloldali vezetése az elmúlt időszakban több forgalmas útszakaszt is lezárt, miközben a korábban létesített – és eredetileg ideiglenesnek szánt – kerékpársávok fenntartása mellett Karácsony Gergely főpolgármester újabb közlekedési sávokat vont el a gépkocsival közlekedőktől.
A Lánchíd lezárása is káoszt okozott.
Az Útinform térképén látható, hogy rengeteg útszinte teljesen piros, vagyis szinte mindenhol hatalmas a torlódás. De a probléma nem csak itt van, szinte minden budapesti fontosabb út tűzpirosan izzik a térképen.
A fővárosban egyszerre több felújítás vette kezdetét, ami így ellehetetlenítette Budapest közlekedését, ha az Andrássy úton is lezárják a sávokat, az sok jót nem ígér.
Karácsony Gergely már a választási kampányában is arról beszélt, hogy csökkenteni kell az autóforgalmat és az alternatív közlekedési módokat kell támogatni Budapesten. Megválasztása óta üldözi az autósokat. 2020 tavaszán egyik napról a másikra megjelentek a biciklisávok, majd a főpolgármester 2020 nyarán egyedül döntött az utcák forgalomcsillapításnak nevezett egyirányúsításáról és az átfogó sebességkorlátozásról. A főpolgármester és csapata az intézkedésekhez a járványt használta fel, ugyanis ekkor a kijárási korlátozások miatt jelentősen kisebb volt az autóforgalom, valamint a veszélyhelyzetben Karácsony a Fővárosi Közgyűlés megkérdezése nélkül hozhatott sokakat érintő döntéseket.