RETRO RÁDIÓ

Szijjártó Péter Londonban adta át Nanushka üzletét

Szijjártó Péter Londonban adta át Nanushka üzletét
sk
Szerző
sk
Létrehozva2021. 05. 28. 15:34

A miniszter büszkén jelentette be, hogy a magyar export tavaly 100 milliárd euró fölé nőtt.

Magyarország adta a legsikeresebb választ európai összehasonlításban a koronavírus-járvány gazdasági következményeire – mondta pénteken Londonban Szijjártó Péter.

A külgazdasági és külügyminiszter a nemzetközi hírű Nanushka magyar divatház-hálózat londoni boltjának megnyitóünnepségén felszólalva elmondta: világgazdasági szinten 42 százalékkal zuhant a működőtőke-áramlás az elmúlt évben, a Magyarországra érkező közvetlen külföld tőkebefektetések értéke ugyanakkor 140 százalékkal emelkedett.

Hangsúlyozta: a világkereskedelem értéke tavaly 9 százalékkal csökkent, a magyar export ugyanakkor 100 milliárd euró fölé nőtt, és Magyarország ezzel a világ országai között a 12. helyen volt a hazai össztermékhez (GDP) mért exportérték alapján.

A miniszter kulcsfontosságúnak nevezte, hogy legyenek olyan magyar vállalatok, amelyek nemcsak a magyar piacon, hanem globálisan, a nemzetközi piacokon is sikeresek.

A magyar kormány mindent megtesz az e célt szolgáló kezdeményezések támogatására, a magyar gazdaságpolitika egyik pillérét jelenti annak elősegítése, hogy a magyar vállalatok globális márkanevekké fejlődjenek – fogalmazott Szijjártó Péter.

Hozzátette: ennek a gazdaságpolitikának és a Magyarországra jellemző kreativitásnak a tökéletes kombinációja a Nanushka divatház.

Baldaszti Péter, a Nanushka társtulajdonosa és ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: a márka az utóbbi években jelentős nemzetközi sikereket ért el, a GB & Partners 2016-os befektetése nyomán négy év alatt húszszorosára növelte árbevételét és lokális divatmárkából globális luxusipari szereplővé vált.

A Nanushka termékeit mára több mint 500 viszonteladón keresztül, 50 országban forgalmazza világszerte, online értékesítése pedig több mint száz országban elérhető. A márka 2020-ban európai viszonylatban a leggyorsabban növekvő divatipari vállalat címet nyerte el a Financial Times rangsorolása szerint.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.