RETRO RÁDIÓ

Más lesz az idei Black Friday, rengeteg akciót elsütnek november 27-éig

Black Friday In Sao Paulo
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2020. 11. 11. 08:40

Bár a hivatalos meghatározás egyszerű, úgy tűnik, idén nem sokan fogják november negyedik csütörtökét követő péntekre időzíteni a fekete pénteket. Sőt, idén az áruházrohamok is elmaradhatnak a koronavírus miatti óvintézkedések okán. Egyre inkább az internetre költözik az akciós vásárlás.

Összevissza firkálhatják a naptárt a karácsonyi akció­vadászok: az idén november 27-ére eső Black Friday helyett rengeteg cég hirdetett más és más időpontra jelentős árengedményesőt. A Media Markt például múlt hét péntek–szombat–vasárnapra hirdetett Black Friday-napokat (bár jó eséllyel hirdet még idén Black vagy a cég piros színvilágára utalva Red Fridayt), az Extreme Digital most péntekre időzítette, míg az eMag november 20-ára lőtte be a fekete pénteket.

Fotó: getty images

Online tülekednek a vevők

A fekete pénteket hirdető üzletek jelentős része interneten is elérhető, sőt online vásárolni is lehet. Számos slágerterméket kínálnak jelentős árengedménnyel, igaz, ezekből nemegyszer igencsak korlátozott a készlet. Így – akárcsak a valódi – a virtuális polcokról is hamar elkapkodhatják a legkelendőbb árucikkeket. Ugyanakkor az online vásárlás nagy előnye – különösen most, a koronavírus-járvány második hullámának idején –, hogy nem kell tülekedni, lökdösődni, illetve kilométeres sorokat végigállni a kasszánál. Az internetes fizetésnek köszönhetően legfeljebb csak az áruátvétel miatt kell az adott üzletbe ellátogatni.

Fotó: shutterstock

Csomagautomaták segítik az átvételt

A Magyar Posta és a Foxpost mellett már áruházak is telepítenek csomagautomatákat, melyek előnye, hogy az ember a lakhelyéhez legközelebbit kiválasztva – a kijárási korlátozás kivételével – bármikor könnyen, gyorsan és a legtöbb esetben sorban állás nélkül át tudja venni az adott helyről megrendelt és megvásárolt termékét. Egy váratlan home office esetén ugyanis nem szerencsés, ha az ember a munkahelyére kérte az árut, ahogy az sem jó, ha otthonra rendelte a karácsonyi ajándékokat, de közben beüt egy túlóraidőszak.

Fotó: Marjai János/mti

„Itthon sokan első körben a Black Fridayeken szerzik be a karácsonyi ajándékok jelentős részét. Idén a járvány miatt valószínűleg még többen tesznek majd így online, hiszen ez a biztonságos és készpénzmentes vásárlás legkényelmesebb formája, s cégünk az Easybox-hálózattal is ezt a vásárlási forrást erősíti, hogy az emberek minél több ajándékot tudjanak akciós áron beszerezni. Végül csak a fennmaradó ajándékok beszerzése marad a klasszikus karácsony előtti időszakra. Ezáltal a teljes forgalom jobban eloszlik november és december között, mint a fekete péntek elterjedése előtti korszakban” – tájékoztatta a Ripost-ot az Extreme Digital.

Elmarad a vevőharc

Az amerikai Black Friday-roham hazánkban kevéssé ismert, bár pár éve a Tescónak sikerült olyan akciót hirdetni, hogy rendőri jelenlétre volt szükség. Ám idén a koronavírus-járvány és az annak terjedését lassító intézkedések miatt Amerikában is minden bizonnyal elmaradnak az úgynevezett ajtótörő hisztériák. Sőt, idén a járvány miatt több amerikai áruházlánc is inkább az internetes vásárlást szorgalmazza, olykor nem egy, hanem több Black Friday-dátumot is társítanak. A Walmart 3 bolti és 6 internetes Black Friday-napot is hirdetett, míg a Target kijelentette: náluk egész hónapban Black Friday van, újabb és újabb kedvezményekkel.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.