tóth gabi
Az autósok után most már a gyalogosok és a biciklisek is ki vannak akadva Karácsony Gergely újabb ötletétől. A főpolgármester ugyanis nem hajlandó letenni arról, hogy Budapest egyik legforgalmasabb útszakaszán, a Nagykörúton kerékpársávok legyenek, ráadásul egy részük a járdán.
Miután a főpolgármesterre egyértelműen rázúdult az autósok haragja a nagykörúti kerékpársávok kapcsán, ő maga is belátta, hogy ez nem a legjobb ötlet volt. Ennek ellenére azonban tömény önfényezés közepette kijelentette a hivatalos oldalán, hogy „némi változtatással”, de marad a kerékpársáv a Nagykörúton, méghozzá úgy, hogy bizonyos szakaszokon felviszik a járdára. Persze a főpolgármester kiemeli azt is, hogy ez még további „precíz mérnöki tervezést” igényel. Azt is közölte, a változáshoz leginkább bátorság kell.
Mérnöki tervezés és bátorság ide vagy oda, Karácsony legújabb megoldásának most sem tapsolnak az emberek, gyakorlatilag ismét elárasztották az oldalát a kritikus hangvételű vélemények.
„Nagyon sajnálom, de autót és kerékpárt egyaránt használó polgárként, csak kapkodom a fejem, és nem látom az átgondoltságot sem a Nagykörút, sem a Wesselényi utca fantasztikus áttáblázásán. Kaotikus és átgondolatlan ez az egész.”
„Ez így, ahogy van kész elmebaj! Az nem modern, de semmiképp nem “mérnöki”, hogy valamit felfestünk azt’ jól van... Lehet, hogy a sárga csík az olcsóbb mint a felsoroltak, viszont modernnek egyáltalán nem nevezhető, sokkal inkább a kőkorszaki kifejezést mondanám rá..”
„A járda a gyalogosoké. Nincs helye a gyalogjárdán más közlekedési eszköznek. Se sárga útburkolati jellel elválasztva, se korláttal, se más módon.”
„Tavaly együtt voltam egy mozgásképtelen nénivel kórházban, a járdán egy biciklis elütötte, tönkrement a gerince, nem is tudják meggyógyítani. Ez így nagyon veszélyes!”
”Ez rosszabb, mint ha visszaállítottuk volna az eredeti állapotot (ahol bringás közlekedésnek nyoma sem volt) kaptunk pár hónap demót, hibátlan, tökéletes, biztonságos sávról. Aztán a végleges megoldás a létező legrosszabb lett. Minden szakmaiságot nélkülözve veszélyezteti a gyalogosok, a bringások, és az autó(so)k biztonságát.„
„Semmi, de semmi értelme nem volt 1-1 szakaszon felvezetni a bringautat a járdára. Eddig ”csak„ az autósok háborogtak, most már a gyalogosoknak is céltáblái lettünk. Ez (nem csak szerintem) full hibás döntés. A gyalogos (érthető módon) nem a bringásokat fogja figyelni, full balesetveszélyes! „
Karácsony Gergelyt vagy nem érdekli az emberek véleménye, vagy egyszerűen nem foglalkozik vele.
„Tudom, hogy ez nem ideális, ugyanakkor nem is egyedi a városban” – vallja maga a főpolgármester is, majd azt is kijelenti: „Budapest legforgalmasabb útszakasza egyszerűen nem képzelhető el kerékpárutak nélkül”.
Tehát maradnak a kerékpárutak, ha törik, ha szakad... És marad a káosz, az állandó balesetveszély.