tóth gabi
Még a kerékpárosok közül is sokan úgy látják, hogy tarthatatlan az a káosz, amit az ötletszerűen felfestett biciklisávok és az átgondolatlan forgalomszervezés okozott Budapesten. Jön az iskolai csúcsforgalom, ideje befejezni az emberkísérletet!
Forgalomcsillapítás címszó alatt emberkísérletbe fogott Karácsony Gergely, kihasználva a járványhelyzetet. Először ritkította a járatokat, majd biciklisávokat festett fel főútvonalakon, hétvégére lezárta a rakpartot, megváltoztatta a forgalmi rendet, sok helyen csökkentette a sebességhatárokat. Mindez dugókhoz és káoszhoz vezetett, amit mára megelégeltek az autósok.
A Ripost nyár folyamán rendszeresen járta az érintett útszakaszokat és azt tapasztaltuk, hogy az ideiglenes biciklisávokat kevesen használják, azok balesetveszélyesek, az autósok pedig fel már a nyáron dugóban ültek és fel voltak háborodva.
A Pulzus Kutató által készített felmérés szerint a budapestieknek csak 32 százaléka támogatja a kerékpársávokat, 23 százalékuk kizárólag abban az esetben, ha az érintettek többsége is ezt akarja.
A Magyar Autóklub felmérése szerint a legforgalmasabb napokon átlagosan 145-en kerékpároznak a Nyugati pályaudvar és a Corvin negyed között, vagyis irányonként mindössze 73-an. Ezzel szemben napi 40 ezer gépjármű halad át ugyanezen a szakaszon, ugyanakkora sávban.
A helyzet jövő héten válik kritikussá, amikor a diákok visszatérnek az iskolákba. Ha tovább folytatódik Karácsony emberkísérlete, aligha jutnak el az első tanórára.