kulcsár edina
A koronavírus járvány miatt kellett új vonalat indítani. Az izoláció miatt sokkal több probléma kerül elő a családokban és az egyedül élőknél.
„200 ezer hívásunk van évente, a tárcsázók problémáit párhuzamosan 8-10 ember igyekszik megoldani. A járványhelyzet óta sokkal több az adekvát hívás, sokkal több a konkrét probléma. A vírus előtt sok volt a kamu hívás, most ez megfordult, a hívások többsége valós probléma miatt érkezik” – magyarázta a Ripost-nak Dudás Erika, a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetségének alelnöke.
A szakemberek azt tapasztalták, hogy az izoláció felerősíti a problémákat, sok gond most kerül felszínre, jóval több a krízis. „Ha olyan a baj, vagy ha egy öngyilkossági hívással állunk szemben, természetesen több ideig tart egy beszélgetés, ez is leterheltséghez vezet” – mondta. Ezért indították a kiegészítő vonalat, hogy senki ne legyen segítség nélkül a bajban. Ezen a vonalon is szakképzett önkéntesek veszik fel a telefont. Akik a lelkisegély vonalnál dolgoznak, képzéseken vettek részt, fel tudják mérni a helyzet súlyosságát, és ha kell, továbbirányítják a telefonálót szakemberhez vagy akár a rendőrséghez.
Milyen számot hívjak, ha baj van?
A korábbi nonstop, ingyenes 116-123-as mellett már a 06/80-810-600-as új szám is tárcsázható probléma esetén. Ez a vonal nem nonstop, az önkéntesek hétfő 19 óra és szerda 15 óra között, valamint csütörtök 19 óra és vasárnap 7 óra között fogadják a hívásokat.