Menczer Tamás: Az emberek azt várják a vezetőiktől, hogy védjék meg őket!

POLITIK
Létrehozva: 2020.04.28.

Hol őrültség 70-ről 50-re lassítani a forgalmat?

Váratlanul kiderült: szerdán Karácsony Gergely budapesti főpolgármester elfogadhat egy tervet, ami szerint a fővárosban maximum 50 km/h-val autózhatunk majd, ott is, ahol eddig ennél több volt a megengedett sebesség. Ez sok esetben őrültségnek tűnik: a külső, autópálya-szerű bevezető utakon lelassítjuk a 70-nel áthaladó forgalmat, hogy tovább pöföghessenek ott azok, akik amúgy gyorsan áthaladnának a zöldhullámmal?

Derült égből villámcsapásként érkezett a terv, amit Karácsony Gergely elfogadhat szerdán – a koronavírus miatt egyedül, a nem ülésező közgyűlés helyett. Eszerint most őszig előkészítik, majd 2021-től bevezetik egész Budapestre a maximum 50 km/h-ás sebességhatárt. Sok belvárosi úton 30 km/óra, a lakóövezetekben pedig 20 km/óra lenne a sebességhatár.

Vagyis megszűnnének Budapesten az eddigi kivételek, amik általában a többsávos, széles bevezető utak a sztrádák bejáratától a külső Váci úton át a Szentendrei útig, és a Hungária-körgyűrűn is csak lassan, alig haladva lehetne körbeautózni akkor is, ha üres a város… Ettől hogy lesz zöldebb Budapest?

Pausz Ferenc, közlekedésbiztonsági szakértő lapunknak azt mondja, nehéz előre megjósolni az intézkedés végkimenetelét. „Ilyenkor hatásvizsgálatokat végeznek, és az abban lévő számokból lehet előrejelzést adni. Azt tudom, hogy annak idején volt értelme, hogy nem egységes a fővárosban a sebességkorlátozás, és néhány helyen megengedték a magasabb sebességet. Annak esetleg lehet értelme, ha ezeken az útszakaszokon a sebesség csökkentésével egy időben megengednék a kerékpáros közlekedést, ami a 70 km/h-ás sebesség mellett konfliktusokhoz vezetett”.

Mindenhol megszűnne a 70 km/h-ás sebességhatár

2013-ban a müncheni egyetem egyik kísérlete szerint a sebességhatár 50 -ről 30-ra mérséklése nem csökkenti a légszennyezettséget, sőt, ha nem megfelelően hangolják össze a lámpákat, és az emberek többet ülnek a dugóban, még nőhet is a légszennyezettség. Sok esetben viszont, ha nincs dugó a városban, éppen a sebességcsökkentés okozza a kocsik feltorlódását.

Fotó: Ripost/Sulyok László

De amíg a hatásvizsgálatokat nem látjuk, így az egész csak egy koronavírusos időkben született hirtelen ötletnek tűnik...

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek