RETRO RÁDIÓ

Megmutatjuk, hogyan fejlődik Budapest a következő 7 évben

Megmutatjuk, hogyan fejlődik Budapest a következő 7 évben
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2020. 03. 05. 10:05

A budapestiek érdekét szem előtt tartó megegyezés született a Fővárosi Közfejlesztési Tanácsban múlt héten, ami lehetővé teszi a fővárosi közlekedés fejlesztését, megkönnyíti elsősorban a dél-budaiak és dél-pestiek mozgását, tekintettel van a környezet- és klímavédelemre és tehermentesíti a belvárost. A Ripost összefoglalta, milyen terveket fogadtak el.

Megépül a Galvani híd

Új Duna-híd épülhet a Rákóczi-hídtól délre, ami összeköti Dél-Budát, Csepelt és Dél-Pestet. Budán a Galvani utca folytatásaként, Pesten a Kén utca-Illatos út-Határ út-Üllői út vonalán elvezetve a forgalmat.

Fotó: unstudio.com

 

Kialakul a Déli Körvasút

Száz éve nem volt Budapest belső területén akkora vasútfejlesztés, mint amit most terveznek. Budapesten új megállót létesítenek a XI. kerületi Nádorkertnél, a IX. kerületi Közvágóhídnál és Népligetnél.

Fotó: Facebook

Sűrűbben járnak majd a szerelvények Kelenföld vonzáskörzetében, illetve Kelenföld és Ferencváros között, bekapcsolva a budai agglomerációt, az újbudai egyetemvárost, a Soroksári út térségét és a Déli városkaput, összekötve a Népliget térségét Kőbánya-Kispesttel, a reptérrel és a pesti agglomerációval. A vasút alatt új kerékpáros-gyalogos aluljárók épülnek. Egyúttal megújítják a Hamzsabégi út mentén lévő közparkot és modern zajvédő falak épülnek.

 

Előkészítik az 5-ös metrót

Meghosszabbítják a csepeli és a ráckevei HÉV vonalát a Kálvin térig, felújítják a HÉV vonalat, a megállókat, az utastájékoztató rendszert, új, alacsony padlós HÉV szerelvényeket szereznek be. Az a cél, hogy hosszú távon a dél-pesti és az észak-budai HÉV összekötésével megépüljön az 5. metróvonal.

Fotó: MTI

Ez összekötné Észak-Budát Dél-Pesttel, az északnyugati agglomerációt a délkeletivel. Ez jelentősen csökkentheti az agglomerációból a fővárosra zúduló autóforgalmat.

 

Felújítják a Lánchidat

Elmarad a Váralagút és a pesti villamos aluljáró felújítása, az erre szánt hatmilliárd forintot a főváros felhasználhatja a Lánchíd felújítására, így arra együtt van a pénz.

Fotó: MTI

 

Millenniumi Földalatti

A kisföldalatti felújítása időszerűvé vált, a tervezésre a kormány félmilliárd forintot biztosít a fővárosnak.

Fotó: MTI

 

Csak egyhangúlag hozhatnak döntéseket

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa a főváros és a kormány részvételével Tarlós István javaslatára jött létre 2018 őszén. Feladata a jelentős fővárosi fejlesztések egyeztetése, a közös döntéshozatal. A tanács munkáját a főpolgármester és a Miniszterelnökséget vezető miniszter vezeti, egyenlő létszámban vesznek részt benne önkormányzati és kormányzati vezetők, mindkét oldalnak egyetlen szavazata van és csak egyhangú szavazással hozható döntés. A testület az önkormányzati választások óta másodszor ült össze, hogy a következő Európai Uniós költségvetési ciklusban esedékes fejlesztésekről tárgyaljon.

„Együttműködő, megoldásokat kereső és találó, a budapestiek érdekét szem előtt tartó, konstruktív magatartással vett részt a munkában a főváros és a kormányoldal egyaránt, így fontos ügyekben tudtunk egyetértésre jutni” – kommentálta Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.