Magyar Péter nem az első a Tisza pártban aki újságírókra támadna

INSIDER
Létrehozva: 2020.03.05.

Megmutatjuk, hogyan fejlődik Budapest a következő 7 évben

A budapestiek érdekét szem előtt tartó megegyezés született a Fővárosi Közfejlesztési Tanácsban múlt héten, ami lehetővé teszi a fővárosi közlekedés fejlesztését, megkönnyíti elsősorban a dél-budaiak és dél-pestiek mozgását, tekintettel van a környezet- és klímavédelemre és tehermentesíti a belvárost. A Ripost összefoglalta, milyen terveket fogadtak el.

Megépül a Galvani híd

Új Duna-híd épülhet a Rákóczi-hídtól délre, ami összeköti Dél-Budát, Csepelt és Dél-Pestet. Budán a Galvani utca folytatásaként, Pesten a Kén utca-Illatos út-Határ út-Üllői út vonalán elvezetve a forgalmat.

Fotó: unstudio.com

 

Kialakul a Déli Körvasút

Száz éve nem volt Budapest belső területén akkora vasútfejlesztés, mint amit most terveznek. Budapesten új megállót létesítenek a XI. kerületi Nádorkertnél, a IX. kerületi Közvágóhídnál és Népligetnél.

Fotó: Facebook

Sűrűbben járnak majd a szerelvények Kelenföld vonzáskörzetében, illetve Kelenföld és Ferencváros között, bekapcsolva a budai agglomerációt, az újbudai egyetemvárost, a Soroksári út térségét és a Déli városkaput, összekötve a Népliget térségét Kőbánya-Kispesttel, a reptérrel és a pesti agglomerációval. A vasút alatt új kerékpáros-gyalogos aluljárók épülnek. Egyúttal megújítják a Hamzsabégi út mentén lévő közparkot és modern zajvédő falak épülnek.

 

Előkészítik az 5-ös metrót

Meghosszabbítják a csepeli és a ráckevei HÉV vonalát a Kálvin térig, felújítják a HÉV vonalat, a megállókat, az utastájékoztató rendszert, új, alacsony padlós HÉV szerelvényeket szereznek be. Az a cél, hogy hosszú távon a dél-pesti és az észak-budai HÉV összekötésével megépüljön az 5. metróvonal.

Fotó: MTI

Ez összekötné Észak-Budát Dél-Pesttel, az északnyugati agglomerációt a délkeletivel. Ez jelentősen csökkentheti az agglomerációból a fővárosra zúduló autóforgalmat.

 

Felújítják a Lánchidat

Elmarad a Váralagút és a pesti villamos aluljáró felújítása, az erre szánt hatmilliárd forintot a főváros felhasználhatja a Lánchíd felújítására, így arra együtt van a pénz.

Fotó: MTI

 

Millenniumi Földalatti

A kisföldalatti felújítása időszerűvé vált, a tervezésre a kormány félmilliárd forintot biztosít a fővárosnak.

Fotó: MTI

 

Csak egyhangúlag hozhatnak döntéseket

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa a főváros és a kormány részvételével Tarlós István javaslatára jött létre 2018 őszén. Feladata a jelentős fővárosi fejlesztések egyeztetése, a közös döntéshozatal. A tanács munkáját a főpolgármester és a Miniszterelnökséget vezető miniszter vezeti, egyenlő létszámban vesznek részt benne önkormányzati és kormányzati vezetők, mindkét oldalnak egyetlen szavazata van és csak egyhangú szavazással hozható döntés. A testület az önkormányzati választások óta másodszor ült össze, hogy a következő Európai Uniós költségvetési ciklusban esedékes fejlesztésekről tárgyaljon.

„Együttműködő, megoldásokat kereső és találó, a budapestiek érdekét szem előtt tartó, konstruktív magatartással vett részt a munkában a főváros és a kormányoldal egyaránt, így fontos ügyekben tudtunk egyetértésre jutni” – kommentálta Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek