RETRO RÁDIÓ

Ma 3 éve történt a veronai buszkatasztrófa

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2020. 01. 20. 06:40

Ma, a tragédia 3. évfordulóján csendes megemlékezést tartanak. Még mindig nem tudjuk, hogy pontosan ki a felelős, pedig 3 éve történt a veronai buszkatasztrófa, amikor 17-en haltak meg a Szinyei Merse Pál gimnázium sítúráról hazatérő buszának balesetében az olaszországi Verona közelében az autópályán.

Már három éve húzódik a magyar nyomozás, Olaszországban pedig zajlik a végtelen hosszúságú büntetőper, így nem is csoda, hogy a gyászoló hozzátartozók tüntettek karácsonykor, és a múlt héten is: kereszteket és gyertyákat állítottak a buszsofőr háza, majd a buszcég telephelye előtt.

Sajnos nincs rá remény, hogy hamar megnyugvást találjanak: az olasz büntetőper következő fordulója csak január 24-én lesz, nálunk a nyomozás sehol sem tart, konkrét gyanúsított nincs, és a magyar per csak akkor indulhat, ha az olasz eljárás jogerősen véget ér…

2017. január 20. éjfél körül történt a tragédia

A budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium francia sítúráról hazafelé tartó busza, diákokkal, tanárokkal és családtagokkal, összesen 56 emberrel a fedélzetén letért az útról, és fékezés nélkül a szalagkorlátnak hajtott, majd egy autópályahíd pillérjének csapódott. A busz felborult, kigyulladt és pillanatok alatt lángba borult. 17 ember meghalt, 26 megsérült.


2017. január 23.

Gyásznap

Képünk csak illusztráció.
Fotó: Pixabay

A baleset másnapján megemlékezéseket tartottak az iskolánál, majd január 23-át a magyar kormány nemzeti gyásznappá nyilvánította.

Ripost/Markovics Gábor

A Nemzeti Nyomozó Iroda nyomozást rendelt el ismeretlen tettes ellen halálos tömegszerencsétlenséget okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanújával. Eközben az olasz hatóságok is nyomozásba kezdtek, a veronai államügyészség gondatlanságból elkövetett, több ember halálával járó közúti baleset okozása miatt indított nyomozást.


2017. március 17.

Szigorít a kormány

A magyar kormány rendeletet adott ki, hogy biztonságosabbak legyenek az autóbuszos kirándulások. Szigorították a szervezés feltételeit és több új biztonsági intézkedést vezettek be.


2017 nyár-ősz

Ki a felelős?

Egy szakértői jelentés szerint plusz üléseket tettek be, az 53 fő szállítására levizsgáztatott buszt engedély nélkül átalakították 58 fő szállítására. Szintén engedély nélkül építettek be a buszba még egy 370 literes üzemanyagtartályt, ami felgyorsíthatta a busz lángba borulását. Egyes vélemények szerint jóval több lett volna a túlélő, ha nincs több ülés, illetve ha nincs illegális póttartály a buszban. Ráadásul kiderült: az alvászavarok miatt kezelt sofőr nem vezethetett volna. Az olasz szakértői jelentést a veronai ügyészség büntetőjogilag nem vette figyelembe


2018. május 22.

Lezárul az olasz nyomozás

Csaknem másfél évvel a tragédia után az olasz hatóságok befejezték a nyomozást, és 6 ember ellen vádiratot nyújtottak be: a magyar buszsofőr ellen, valamint 5 olasz mérnök és műszaki szakember ellen az olasz sztráda biztonsági hiányosságai miatt.


2018. október 31.

Indul az olasz büntetőper

Veronában 6 vádlott ellen megkezdődött a büntetőper. A vádlottak akár 18 év börtönt is kaphatnak.


2018. december 14.

Kihallgatnak egy magyar orvost

Csaknem 2 évvel a tragédia után megtörténik az első magyaroroszági gyanúsítotti kihallgatás – de nem a buszcég vezetőit vagy a sofőrt, hanem azt az orvost hallgatják ki, aki nem korlátozta V. János jogosítványát, pedig tudomása volt alvászavaráról.


2019. szeptember

Vita arról, ki vezetett

A gyászoló szülők felháborodtak, mert a magyar buszsofőr, V. János nem jelenik meg a bírósági tárgyalásokon, de jogi képviselőjével azt is vitatni kezdte, hogy egyáltalán ő vezetett-e, vagy a balesetben elhunyt kollégája.


2019. október 16.

Elhunyt a hős testnevelőtanár

66 éves korában meghalt Vígh György, az a testnevelő tanár, aki a veronai buszbalesetkor több gyereket is kimentett az égő járműből. A két saját gyermeke viszont a lángok között lelte a halálát. A tanárember és felesége 3 hónapot töltött kórházban a baleset után. Abban az évben érte el a nyugdíj korhatárt, az iskolába már nem tért vissza tanítani.

 


2019. december 9.

Itthon is kihallgatták a sofőrt

A Nemzeti Nyomozó Iroda V. Jánost, a busz egyik sofőrjét gyanúsítottként hallgatta ki az alvási apnoé miatt, mondván, nem lett volna szabad hosszabb utakat elvállalnia. A gyanúsítást végül a Kecskeméti Járási Ügyészség megszüntette.

 


2019. december 27.

Tüntetés a sofőr házánál

A gyászoló szülők kereszteket és mécseseket állítottak V. János békéscsabai házánál. A szülők szerint felháborító, hogy a sofőr tagadja a felelősségét, szabadlábon védekezhet, éli világát, sőt, még autót vezetni is látták.

 


2020 január 9.

Végre fizetne a biztosító

A Ripost megtudta, hogy 3 év után végre most fizetne a biztosító a veronai buszbaleset károsultjainak. Az átutalást januárra tervezték, de váratlanul megvétózta az egészet az ügy egyik érintettje. Úgy tudjuk, visszautasította a neki adott ajánlatot, így újabb egyeztetésekre van szükség.

 


2020. január 14.

Tüntetés a buszos cégnél

A gyászoló szülők kereszteket állítottak a buszcég bejelentett telephely előtt Kecskeméten, újra felvetve a Pizolit Kft. felelősségét a sofőr munkába engedése és a busz átalakítása miatt.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.