kulcsár edina
Újabb késésekkel borzolja az utasok kedélyeit a Wizzair: a Ciprusról Magyarországra igyekvők vártak órákat étlen-szomjan az indulásra.
Hiába a százmillió forintos fogyasztóvédelmi bírságok, a WizzAir úgy tűnik, nem tanul a leckéből: a héten a Ciprus és Magyarország között közlekedő járatoknál fordultak elő óriási késések. Persze a 3 órás határt, amely felett az Európai Unió 2004-es rendelete szerint kötelesek 250-400 euró kártérítést fizetni, „ügyesen” pont nem lépik át, de általában a közelében járnak...
„Budapestről indultunk Ciprusra, és 16:35 helyett 19:15-kor szállt fel a gép. Egy órát a reptéren várakoztattak minket, a többit a gépen ültük végig. Először fékproblémára hivatkoztak, aztán azt mondták, hogy nem kaptunk felszállási engedélyt, ezután az a hír járta, hogy egy utas rosszul lett, és orvost kellett hívni hozzá” – panaszolta Ágnes. – „A várakozási idő alatt sem italt, sem ételt nem adtak, és amikor jó magyar szokás szerint előkerült a táskából egy kis hazai, a rendőrséggel fenyegettek a stewardessek. Amikor leszálltunk Larnacában, láttuk, hogy egy magyar csapat a mi gépünkre vár: tehát ha Budapesten csúszás van, nem állítanak be egy újabb gépet, hanem késik a larnacai indulás is.”
Másik olvasónk Larnacában, késő este járta végig ugyanezt a kálváriát.
„Nem is tudom nyomdaképes szavakkal leírni, mit éreztem, amikor szerdán késő este, másfél órával az indulási idő után még mindig egy csigalépcsőn vártuk, hogy kipakolják és kitakarítsák a gépünket, ami egyébként 10 perce érkezett meg Budapestről” – háborgott dühösen Sz. Béla.
Megkerestük a WizzAir sajtóosztályát, és magyarázatot kértünk a történtekre. Azt mondták: a nyári, kiemelt időszakban előfordulnak kisebb késések, főleg mostanság, amikor emberhiány van a légi-irányításban is.
Csak az idei évben kétszer is megbírságolták a WizzAirt: februárban a Antitrustitalia fogyasztóvédelmi hatóságtól 1 millió eurós bírságot kapott, mivel pénzt kérnek a kézipoggyászok utastérben való elhelyezéséért. Augusztus elején pedig Budapest Főváros Kormányhivatala szabott ki a cégre 300 millió forintot öt fogyasztóvédelmi szabálysértés miatt. Közülük az egyik egy jelentős késés volt: a június 25-i London-Gatwick-Budapest járatán utazók több mint 24 órás késéssel indultak csak el.