kulcsár edina
A család nem akarja annak a folyónak visszaadni a kapitány hamvait, amely elvette az életét.
Nagyszabású gyászceremóniát szervez a Panorama Deck hajótársaság a május 29-i, tragikus dunai hajóbaleset magyar áldozatainak. Akik részvétüket szeretnék nyilvánítani pénteken Budapesten L. László kapitány és P. János matróz búcsúztatásán, a Margit hídon szórhatnak virágszirmokat (és környezetvédelmi szempontok miatt csakis azt) a Dunába. Eddig egyébként tizenkét hajó jelezte, hogy részt kíván venni a ceremónián.
"Körülbelül délben két hajónak zendülnek fel a kürtjei, amit a folyó fővárosi szakaszán mindenhol hallani lehet majd" – mondta a Borsnak Tóth Mihály, a Panorama Deck szóvivője. A kapitány hozzátartozói külön kérték, hogy a szívszorító szertartáson óvják őket a sajtónyilvánosságtól. A hajótársaságnak ezt figyelembe kell vennie. "Nekünk egyértelműen az a legfontosabb, amit a család szeretne, azon dolgozunk, hogy mindenki úgy vehessen részt az eseményen, ahogy kíván" – tette hozzá Tóth.
A Bors információi szerint László hamvait nem szórják a Dunába, mint Jánosét. A búcsúztatás után a család magához veszi azokat, és majd szűk körben helyezi örök nyugalomra. Vagyis a kapitányt nem adják vissza a folyónak, amelyben életét vesztette.
A Bors emellett azt is megtudta: úgy fest, hogy a koreai turistákkal teli Hableányt a Dunába borító Viking Sigyn szállodahajó legénysége kiradírozható tollal vezette a kötelező hajónaplót.
"Ez teljes mértékben érthetetlen. Ilyen esetben felmerül a kérdés, vajon hányszor használták a radír részét a tollnak? Egyáltalán hogyan lehetséges ez?" – tette fel a kérdést dr. Gulyás Krisztián ügyvéd, aki a Hableány kapitányának hozzátartozóit képviseli.
A Viking Sigyn fekete dobozából egyébként a kezdeti nehézségek ellenére minden adatot sikerült kinyerni. A BRFK ezekből teljes képet kaphatott, jelenleg ezen dolgoznak a szakértők. Dr. Balogh Szabolcs, az elhunyt magyar matróz családjának egyik ügyvédje szerint az biztos: a Viking Sigyn radarképén a baleset előtt felvillant a Hableány hívóképe és pontos pozíciója, amit a kapitánynak észre kellett volna vennie.