5°C
9°C

Miklós névnapja

RETRO RÁDIÓ

Meglepő hír a magyar élelmiszerekről

Meglepő hír a magyar élelmiszerekről
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2019. 05. 27. 16:15

Hosszú idõn keresztül az volt a menõ, ami nyugatról érkezik: osztrák szalámi, francia sajt, olasz sonka. Ám mostanra gyökeresen megváltozott ez a szemlélet - derült ki egy felmérésbõl. Ma hajlandók vagyunk ugyanolyan minõségért többet is fizetni, csak hazai legyen!

Két, azonos tulajdonságú és árú termék közül a magyarok döntő többsége, 85,9 százaléka a hazait választja! Ez derült ki Magyar Termék Nonprofit Kft. friss reprezentatív felméréséből. Sőt, a megkérdezettek több mint fele akkor is a magyar árut választja, ha az drágább ugyan, de eredetét védjegy igazolja. Az ilyen termékekért a vásárlók a háztartási áruk esetében 5, a friss és tartós élelmiszereknél 10 százalékkal többet is fizetnek.

Sarkukra álltak a magyar termelők

„Az elmúlt 10-15 év során megváltozott a magyar termékek hazai megítélése. A külföldről érkező termékek minősége versenyre sarkalta az élelmiszeripar hazai szereplőit, és ennek meglett az eredménye” – magyarázza Benedek Eszter, a cég ügyvezetője. „Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a Magyar Termék védjegy, mely alapvetően eredetet jelöl, immár a minőséget és a megbízhatóságot is jelenti az egyre tudatosabb vásárlók szemében, akik a reklámokon túl inkább a saját tapasztalataikra hagyatkoznak.”

 

Öngólt rúgtak a nemzetközi cégek

Azért is tudjuk egyre inkább értékelni a hazait, mert a külföldi áruk körül túl sok botrány volt az utóbbi időben. Az egyik az, hogy számos terméket a multik másként gyártanak nyugatra, és másként a közép-kelet-európai országokba – az utóbbi a silányabb minőség. A kettős mérce miatt az Európai Unióban tiltakoztak az érintett országok, olyan intézkedést sürgetve, ami ezt megtiltja. Csehország egyenesen bünteti, ha a boltjaiban nem ugyanaz a minőség azonos márkájú árunál, mint másutt.

„Az utóbbi idők külföldi eredetű, ám a magyar piacot is érintő élelmiszerbotrányai, a fipronilos tojástól kezdve a DON toxinos zabon át az emberi fogyasztásra alkalmatlan olasz ásványvízig, szintén a magyar áruk felé terelték a vásárlókat” – teszi hozzá Benedek Eszter. „De ehhez az is fontos, hogy a magyar termékek jó minőségűek legyenek. A magyar minőség elismerésének nincs jobb fokmérője annál, mint hogy

az emberek nemcsak ugyanannyit hajlandók fizetni egy magyar termékért, mint egy külföldiért, de még többet is!

Ma a magyar élelmiszeripar világszínvonalú termékek előállítására képes. Van mire büszkének lennünk.”

 

Már hamisítják is a magyar árut

A minőség ismérve, hogy hamisítják: márpedig a piacokon gyakran hallani, hogy magyarként próbálják meg eladni a külföldi árut. Nemrég attól volt hangos a sajtó, hogy a nagybani piacon a görög és a spanyol epret átcímkézték, magyar feliratos ládákba tették, hogy magyarként adhassák el, és így többet kérhessenek érte. Mint korábban az óbudai zöldség- gyümölcsárus, Angyal István lapunknak elmondta: a vevők bizalmatlanok a külföldivel szemben, mert nem lehet ellenőrizni, mennyire vegyszeres.

Egy másik kofa, Németh Zsolt megerősítette: a vevők tudatosan a hazait keresik: „Kifizetik a több pénzt, csak friss hazai legyen. Olyan is előfordult, hogy abból a gyümölcsből keresték a magyart, ami nálunk nem is terem!”

 

Vigyázat, mindegyik logó mást jelent!

Háromféle eredetjelöléssel lehet találkozni az élelmiszerpolcokon sorakozó termékek csomagolásán. Annak, aki magyar terméket szeretne vásárolni, ezeket kell keresnie:

A Magyar Termék 100%-ban magyar alapanyagból és Magyarországon készült.

A Hazai Termék több mint 50%-ban magyar alapanyagból, Magyarországon készült, ugyanakkor tartalmaz külföldi eredetű összetevőt is.

A Hazai Feldolgozású Termék döntően külföldi alapanyagból, ám garantáltan Magyarországon készült.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.