RETRO RÁDIÓ

Kiderült, hogyan trükköznek az árakkal a multik

Kiderült, hogyan trükköznek az árakkal a multik
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2019. 05. 20. 08:00

Szinte naponta változtatják a termékek árát a különbözõ üzletláncok. Egy friss felmérés szerint van olyan termék, aminek három hónap alatt 15-ször változott az ára. A Ripost szakértõ segítségével vizsgálta az ártükközést.

Italok, nassolni valók és alapvető élelmiszerek – ebben a három fő kategóriában változtatnak a legtöbbször árat a multik, derült ki a pénzcentrum.hu friss kutatásából. Az internetes portál a smartkosar.hu február és május közötti adatait elemezve megállapította, hogy 97-féle ital, 50-féle nassolnivaló és 44-féle alapvető élelmiszer árát is legalább 15-ször változtatták meg az üzletek online boltjai.

A folyamatos ármódosításokat szinte lehetetlen követni. S hogy mindez miért jó a multiknak, és mégis hogyan igazodhatunk el?

A %Ripost% szakértőt kérdezett.



Elcsábítanak az akciók

„A magyar vásárlónak fontos, hogy a lehető legjobb áron vásároljon, így az „akció” szó varázsigeként működik. Pedig gyakran csak minimális árengedményről van szó, amit a legutóbbi árhoz viszonyítanak. Lehet, hogy két hete még olcsóbb volt a termék" – magyarázza Nyíri Zoltán reklám- és kommunikációs szakember.
Ha az ember egy kicsit jobban megnézi, kiderülhet, hogy az akció egy 305 forintos csokit kínál 299 forintért, ami alig 2 százalékos árengedmény. Ennél nehezebb tetten érni azt, amikor egy terméket két hete mondjuk 700 forintért kínáltak, a múlt héten 950 forintért, most pedig, úgymond akciósan 799 forint az ára.



Mindig a multi nyer

Nyíri Zoltán szerint a híres kaszinós mondás: „mindig a bank nyer”, a multikra is érvényes.
„Kétféle vásárló van: az egyik az árra, a másik az idejére érzékeny. Az előbbit egy vonzó termékkel lehet becsalogatni. Lehet, hogy az üzletnek nem marad haszna a leértékelt terméken, de behozza azon, hogy a vevő, ha már bejött, mindent ott vesz meg. Aki viszont az idején akar spórolni, az nem nézi az árat, a szokásos márkát vásárolja meg a legközelebbi boltban."



Hogy miképp lehet védekezni a fentiek ellen? Kiderül a hétfői %Ripost% napilapból. Keresd az újságárusoknál!

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.