tóth gabi
Szándékosan kelti Magyarország rossz hírét a német Opel autósreklámja, amelyet nálunk, de külföldön is folyamatosan adnak a televíziók. Budapesten direkt átszáguldoznak a történelmi örökségként megõrzött macskaköves utakon és egy fekvõrendõrön, hogy illusztrálják: Budapest "hepehupás" - igaz, néhány valódi kátyút is mutatnak. De melyik nagyvárosban nincsenek ilyenek?
Óriási felháborodást keltett az interneten, hogy az Opel új reklámja Budapestet gyalázza. Azt a Budapestet, amit a napokban választottak Európa legjobb úti céljának az utazók. A reklámfilm megköszöni a magyar fővárosnak, hogy szükség van az új szabadidőautójuk, a Grandland X üléseinek kényelmére.
„Ez Budapest. Gyönyörű, de néha elég hepehupás. Õ Kristóf, aki szereti, ha minden simán megy.
Köszönjük, Budapest, hogy emlékeztetsz rá, milyen kényelmesek ergonomikus üléseink. Opel Grandland X. Német minőség, mindannyiunknak.”
Ez csendül fel a reklámszövegben, miközben az autó egyebek mellett a VIII. kerületi Dobozi utca macskakövein és a Markó utca ugyancsak kockaköves részén halad. A film készítői a hatás kedvéért még egy fém fekvőrendőrön is áthajtották az autót, csakhogy minél rázósabb legyen az út.
„A kérdések tendenciózusan azt sugallják, hogy az Opel-reklám a budapesti utakról akar rossz képet festeni, ami nem igaz, és nem kívánjuk kommentálni. A reklám az Opel Grandland X és a AGR ülések kényelméről szól.”
Ezt válaszolta lapunk kérdéseire az Opel Magyarország PR-igazgatója. Érdekes. Miközben az igazgató azt állítja, hogy a reklám az ülések kényelméről szól, a videó úgy indul, hogy látszik a kocsi típusa és a következő felirat: Budapest, Magyarország.
A %Ripost% megkereste az Opel médiaügynökségét, a MediaCom-ot, ahol arról tájékoztattak, hogy a cég médiamegjelenéseit ugyan ők szervezik, ám a reklámanyag elkészítése nem az ő feladatuk. Azt, hogy kié, nem árulták el. Ahogyan szintén nem kaptunk választ a többi kérdésünkre sem az Opel magyarországi képviseletétől.
Vagyis senki nem vállalja a felelősséget a Budapestet lejárató reklámkampányért. Annak aljasságából mit sem von le, hogy egyébként valóban bosszantja a magyar autósokat a kátyús út, a fölöslegesen kihelyezett fekvőrendőr. A főutak karbantartása a főváros, a mellékutaké a kerületek feladata. Miután a filmben nagyobb fővárosi utak szerepelnek, Budapest polgármesteri hivatalát kérdeztük, tervezik-e az utak – köztük a reklámfilmben szereplő Markó utca és Dobozi utca – felújítását, milyen tervek vannak a fővárosi utak kátyúmentesítésére, újjáépítésére, de onnan kérdéseinket a BKK-hoz tették át, ahonnan azt a választ kaptuk, hogy más utakkal egyetemben a Dobozi utca felújítására is sor kerül a Népszínház utca és a Fiumei út között még idén nyáron.
A járókelők és az internetezők véleménye: söprögessen csak a cég és minden német a saját háza táján. De az is kapja össze magát, akinek az a dolga, hogy a magyar fővárosban zötyögés és az Opel kényelmes ülései nélkül is lehessen autózni!
A részletek a szerdai Ripost napilapban, mint ahogy az is, hogyan akadtak ki az internetezők, és, hogy milyen útfelújítások várhatók a közeljövőben a fővárosban.