kulcsár edina
Azt tudja az ember, hogy olcsó húsnak híg a leve, és a fapadosoknál mindenért külön fizetni kell, de hogy akkor sem hozzák el a csomagot, ha az ki van fizetve, és még csak nem is szólnak az utasoknak, az már több a soknál! A Wizz Air elõre nem látható idõjárási viszonyokra hivatkozik, Budapest Fõváros Kormányhivatala vizsgálatot indított.
Csak néhány utas bőröndjét hozta el a teljes utaslétszámmal repülő Wizz Air hétvégi járata Dubaiból Budapestre, ráadásul a cserben hagyottak csak jóval a leszállás után, egy utastársuktól értesültek arról, hogy feleslegesen várakoznak a poggyászkiadónál.
Úgy tűnik, semmit sem tanult a Wizz Air abból a 32 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságból, amit többek közt a kellő szakmai gondosság hiánya miatt szabott ki rá a Pest Megyei Kormányhivatal tavaly. Múlt hétvégén a Dubaiból Budapestre tartó járat utasainak a poggyászát hagyta az Egyesült Arab Emírségekben a légitársaság úgy, hogy erről egy szót sem szólt utasainak. A cég a% Ripost% megkeresésére azt közölte:
„Az erős ellenszél és a Budapestre előre jelzett hó miatt a szokásosnál több üzemanyaggal kellett elindulnia a gépnek. Ezért, illetve a feladott poggyászok szokatlanul nagy mennyisége és tömege miatt több poggyászt felszállás előtt kirakodtak, hogy a repülőgép a megengedett súlyhatáron belül maradjon."
Nem adtak információt és választási lehetőséget sem. A Lufthansa korábban hasonló helyzetben indulás előtt megkérdezte, ki maradna még egy éjszakát a cég költségére, s fogadna el a kellemetlenségért 200 eurót
– mondja a %Ripost%-nak Ágnes, aki szintén hiába várta a bőröndjét. „A kapitány tudta, hogy rengeteg utas bőröndjét nem viszik el, ám sem a felszállás előtt, sem az út során, de még a leszállást követően sem jelezte ezt az utasoknak. Ott ment el mellettünk a személyzet többi tagjával együtt a poggyászkiadónál, de még akkor sem szólt, hogy hiába várjuk a bőröndünket! Végül egy utastársunktól tudtuk meg, hogy mi történt. A fáradt emberek egyszerre rohamozták meg a poggyászkezelési irodát, hogy panaszt tegyenek. Szörnyű káosz volt. Erre nincs mentség, ez elfogadhatatlan!"
Ágnes 25 ezer 600 forint poggyászdíjat fizettet egy extra szolgáltatásért, amelyet nem teljesítettek.
„A történtek után az lenne a minimum, hogy valóban sajnálják, ami történt, és igyekeznek jóvá tenni" – teszi hozzá egy másik cserben hagyott utas, Danku Adrienne. „ Ehelyett kaptam egy sablonértesítést, hogy várhatóan kedden hozzák majd Budapestre a kint hagyott csomagomat."
A károsultak között van egy korábbi légiutas-kísérő is.
„A Wizz Air az utasbiztonságra hivatkozva próbálja lerázni a felelősségét és elfedni a profitéhségét. Pedig az internetes foglalásnak köszönhetően pontosan tudják, hogy egy adott gépen hány utas lesz és milyen súlyú bőröndöt visz magával. Ám a cég inkább kaszált"
– vélekedik.
„Ilyen esetben nem áll a kapitány rendelkezésére információ, hogy mely utasok csomagját pakolták ki a földi kiszolgáló személyzet tagjai" – védekezik a cég. „A légitársaság ugyan tudja, hogy hány jegyet, illetve poggyászfeladást értékesített egy adott járatra, ám a ténylegesen megjelent utasok száma és a feladott poggyászok összsúlya csak az indulás előtti pillanatokban áll a rendelkezésünkre."
Vagyis arra játszottak, hogy lesznek, akik annak ellenére nem utaznak, hogy kifizették a jegyet vagy nem használják ki a megadott maximális súlyt. A Wizz Air a %Ripost%-nak adott válaszában az utasok és a repülés biztonságára hivatkozik. Csakhogy azt garantálni lehetett volna akkor is, ha nem töltik túl a gépet, és ha már a csomagokat le kellett venni, kötelességük lett volna erről tájékoztatást adni és mielőbb az utasok után vinni.