Létrehozva: 2018.08.04.

Ilyen durva bírsággal sújthatja a fapadosokat a fogyasztóvédelem

Több órás járatkésések, furcsa járattörlések, túlfoglalások, elfogadhatatlan poggyászkezelések, szégyenletes tájékoztatás és problémakezelés miatt áll a bál a fapados légitársaságok körül. A Ryanair és a Wizz Air magyar utasok tömegének árnyékolta be a nyaralását. Most eljárás indult ellenük.

Betelt a pohár! 11 nappal azután, hogy Budapest Főváros Kormányhivatala átfogó vizsgálatot indított a Ryanairrel szemben, mert a cég több alkalommal is Magyarországon hagyta utasai bőröndjét, a Miniszterelnökség tegnap bejelentette: a Wizz Air ellen is eljárás indult. „Elfogadhatatlannak tartjuk a Wizz Air Légitársaság elmúlt napokban, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren folytatott utasok tucatjainak nyaralását tönkre tevő gyakorlatát. Különösen felháborító, ahogyan a légitársaság a saját hibájából előállt helyzetet kezeli, a tájékoztatás minimumát sem biztosítva az általa megkárosított utasoknak” – olvasható a hivatalos közleményben.

Csomagokat és utasokat is a földön hagynak

Mint arról a %Ripost% beszámolt, a Wizz Air több utasával is közölte: túlfoglalás történt, ezért hiába váltottak érvényes jegyet az adott járatra, csak egy későbbi géppel utazhatnak tovább. A Ryanair pedig többek közt két Budapest–Las Palmas járatánál is a magyar fővárosban hagyta az utasai csomagját, ráadásul múlt hétvégén több járatát úgy törölte, hogy arról csak az utolsó pillanatban, vagy egyáltalán nem tájékoztatta az utasait. Volt, akinek nem csak az eredeti járatát, de az átfoglalását is törölte az ír fapados, meghiúsítva a nyaralását. Szintén gond, hogy a két fapadosnál egyre gyakoribbak a több órás késések, miközben az utasok szinte semmilyen tájékoztatást, illetve élelmet nem kapnak.

Órákat késtek péntekre virradóra is

A Budapest Airport hivatalos tájékoztatója szerint csütörtökről péntekre virradóra is számos fapados járat adta fel a leckét az utasoknak. A Wizz Air ciprusi járata csütörtök 23 óra 55 perc helyett pénteken hajnali 3 óra 13 perckor érkezett meg, míg a péntek hajnalban Cataniából érkező utasaik 3 és fél órát késtek. A Wizz Air éjszakai londoni és madridi járatainál pedig több mint két órás késést regisztráltak, míg a Ryanair az alig hetven perces Prága–Budapest utat 119 perces késéssel teljesítette.

 

Hogy milyen bírságot kapott nemrég a Ryanair, milyen szintű büntetést tesz lehetővé a magyar jog és mit tehetnek a károsultak, köztük több híresség is, akikkel kitoltak a fapadosok, kiderül a szombati %Ripost% napilapból! Keresd az újságárusoknál!

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek