kulcsár edina
Jogerõs bírósági ítélet született a H&M áruház emlékezetes botrányának ügyében. Webboltjuk 2016-ban irreálisan olcsón, 90-190 forintos áron kínálta a márkás, drága ruhadarabokat, ám a vásárlók közül többen a visszaigazolás ellenére sem kapták meg a megrendelt terméket, s egyeseknek a rendelését is törölték.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége pert indított a H&M ellen, ám csak most kapták meg a tavaly decemberben született bírósági végzést.
"A jogerős ítélet megállapította, hogy az áruház aznap nem szolgáltatta a megrendelt és visszaigazolt termékeket a vásárlók egy részének, miközben az üzlet nemcsak visszaigazolta a megrendelések többségét, de közösségi oldalán is megerősítette, hogy valósak az alacsony árak" – közölte dr. Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője a %Ripost%-tal. Így sokaknak nem sikerült több tízezer forintot spórolniuk, s az indulatok miatt valósággal felrobbant az internet.
A bíróság arra kötelezte a céget, hogy egy évig hagyják kint a honlapon a jogerős ítéletről szóló közleményt. Ám annak nyoma sincs a netes oldalon, pedig annak – ha hozzájuk is eljutott az ítélet – december óta kint kellene lennie a weblapon.
Kerestük a H&M-et, hogy megtudjuk, miért mennek szembe a bírósági ítélettel, miképp kárpótolták a vásárlóikat, s mi okozta a hibát, de lapzártánkig nem válaszoltak.