tóth gabi
Csak hajszálon múlott, hogy nem történt tömegkatasztrófa Csengelénél: a két személyszállító vonat ugyanazon a sínen haladt egymás felé.
Vádat emelt a Szegedi Járási és Nyomozó Ügyészség azzal a mozdonyvezetővel és forgalomirányítóval szemben, akiknek a hibájából 2017 januárjában Csengelénél két személyszállító vonat ugyanazon vágányon egymással szemben haladt. A két szerelvénynek végül egymástól közel négyszáz méterre sikerült megállnia.
Serfőző Katalin, a Csongrád Megyei Főügyészség helyettes szóvivője elmondta, a két férfit a vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetésének vétségével vádolják.
A vádirat szerint a mozdonyvezető 2017. január 26-án reggel a Budapest és Szeged között közlekedő InterCityt vezette. A vonat Kiskunfélegyházát elhagyta, majd a csengelei állomáson is áthaladt, amikor az egyvágányú pályán - a jelzőberendezés figyelmeztetése alapján - meg kellett volna állnia. A mozdonyvezető későn vette észre a tiltó jelzést, mivel a szegedi irányítóval a mozdony műszaki állapotáról beszélt telefonon. A vádlottat a mozdony figyelmeztető hangjelzése riasztotta, ekkor vészfékezni kezdett, de az óránkénti 99 kilométeres sebességgel haladó vonat a jelzés előtt már nem tudott megállni, azon mintegy 250 méterrel túlfutott.
A forgalomirányító pedig a vágányon szemben haladó, Kistelek felől érkező személyvonatnak anélkül szabad jelzést adott, hogy meggyőződött volna arról, hogy az IC megállt-e. A személyvonat számára a kijelző jelezte, hogy meg kell állnia, ezért annak vezetője telefonon felvette a kapcsolatot az irányítóval, aki elmondta, hogy a másik vonat túlfutott a megállási ponton. A személyvonat vezetőjének normál fékezés mellett sikerült az IC-től négyszáz méterre megállnia.
A vádlottak pénzbüntetésre számíthatnak.