tóth gabi
Egyre nehezebben viselik az utasok a buszokon a hõséget. Hiába van a jármûveken klímaberendezés, a legtöbb sofõr nem indítja be.
"A 22A jelzésű buszon szó szerint mindenkiről folyt a víz" – panaszkodott olvasónk, Gergő. - Az ablakokat ezen a buszon nem lehet kinyitni. Amikor utastársaim kissé már ingerülten kérték a sofőrt, hogy kapcsoljon klímát, azt válaszolta: majd ha engedélyt kap rá! Ha 40 fokban nem, akkor mikor engedélyezik?"
Az említett járat a Volánbusz Zrt.-hez tartozik. Megkérdeztük, mikor és milyen járatokon engedélyezik a klímát, miért nem bízzák a sofőrre, de válaszukban csak arról írtak, hogy folyamatosan ellenőrzik a klímaberendezések megfelelő működését, amiknek a hatékonyságát a gyakori utascsere, vagyis az ajtók ki-becsukása is befolyásolja. A BKK- tól megtudtuk: amennyiben a levegő hőmérséklete eléri, illetve meghaladja a 24 fokot, náluk előírt a klímahasználat, amelyre a BKK fődiszpécsere fel is hívja a vezetők figyelmét. Több utas úgy véli, a benzinen spórolnak a szigorúan elszámoltatott sofőrök.
A személyautók üzemanyag fogyasztását 8-10 százalékkal szokta megemelni a klíma használata, autóbuszoknál ez nehezebben mérhető. A nagy teljesítményű és nyomatékú motor esetében a klímakompresszor működtetése kisebb energiát igényel, de valamennyire itt is megemeli az üzemanyag fogyasztást
– mondta a %Ripost%-nak Pázmány Péter, a Taylor Gumi- és Klímaszerviz Kft. autószerelője.