
Ezt gondolja Bíró Ica Ajsa Luna Himnuszáról: „Olyan hamis, hogy a fal adja a másikat”
Betelt a pohár a Metal Ladynél. Bíró Ica értékelhetetlennek tartja Ajsa Luna Himnusz feldolgozását.
A nemrég lezajlott Szent István-napi ünnepség egyik legvitatottabb pillanata kétségtelenül Ajsa Luna produkciója volt, amely villámgyorsan elindította a közösségi médiában a lavinát. Dalának zenei kíséretével, ülve, cigarettával a kezében adta elő a magyarság legfőbb alkotását. Ajsa Luna Himnusza azonnal heves reakciókat váltott ki. Bár sokan művészi szabadságként értékelték az előadást, a hazai zenei élet neves képviselője, Bíró Ica, nem hagyta szó nélkül a történteket a Ripost kedvéért.

Bíró Ica Ajsa Luna augusztus 20-i produkciójáról: „Aki ennyire hamisan nyomja a Himnuszt, az nem énekes...”
„Olyan hamis, hogy a fal adja a másikat. Szégyen, gyalázat a produkció” – kezdte véleményét Ica, aki elmondta, hogy nem csak ő érez így, hanem a körülötte lévők nagy része is. „Tartom a véleményemet, amit a videó alá írtam” – hangsúlyozta az énekesnő, egyértelművé téve, hogy ez számára nem csupán egy pillanatnyi felháborodás volt, hanem mélyből fakadó meggyőződés.
Ica szerint az egész előadás egyszerűen „szörnyű” volt:
„Aki ennyire hamisan nyomja a Himnuszt, az nem énekes” – mondta majd hozzátette: munkásságát korábban nem ismerte Ajsa Lunának, de a produkció után úgy érzi, nem is kíváncsi rá.
Nem törhetek pálcát senki felett, és nem is szoktam, de úgy érzem, bűnösök közt cinkos, aki néma
– summázta, hogy nem állt szándékában személyeskedni, de, ami sértő az sértő.
„Botrányos, hogy így nyúlt a Himnuszhoz..."
Az élmény annyira felháborította Icát, hogy őszinte érzelmeit sem rejtette véka alá. „Úgy ment el, mintha jól végezte volna a dolgát, zéró szégyenérzet nélkül. A Himnusz a magyarságunk alapköve, botrányos, hogy így nyúlt hozzá” – mondta, hozzátéve, hogy az énekesnő keresztbe tett lábbal, teljesen közömbösen, szinte „érzelemmentes, lesz*rom stílusban” énekelte a himnikus művet.
Remélem, hogy ilyen produkcióval soha többet nem lehet kiállni a színpadra, vérlázító, ahogy keresztbe tette a lábát és cigarettázik
– zárta szavait Ica, aki úgy érzi, mintha mostanában „fordítva ülne mindenki a lovon”, és a magyar Himnusz tisztelete már nem számít mindenki számára alapvető értéknek.
Meddig terjed a művészi szabadság?
Az eset újra ráirányította a figyelmet a nemzeti jelképeinkhez való hozzáállás fontosságára, és arra, hogy a közönség és a szakma meddig tűri a határok feszegetését. Ajsa Luna előadása így nemcsak művészeti, hanem kulturális vitát is elindított, amely biztosan még jó darabig izgatni fogja a közvéleményt.






