kulcsár edina
Hemzseg az internet az elmúlt napokban feltûnt köptetõ paródiáitól, az emberek nagy része falra mászik a reklámtól. A szakértõ szerint ez egy nagyon jó marketinghúzás eredménye.
Napok óta háborog rengeteg tévénéző egy nemrég feltűnt gyógyszerreklámon. A sokak szerint idegesítő képsorokat felkapta a mémgyár is, sorra születnek a jobbnál jobb kifigurázások Ábelről és a kibírhatatlan mondatáról.
De miért?
- teszi fel a kérdést többször is a kisfiú, amire édesanyja röviden elmagyarázza, hogy miért hatásos az említett köptető.
A marketingszakmában jártas szakértő szerint egyáltalán nem véletlen, hogy ilyen reklámot készítettek a gyógyszernek, ezzel ugyanis elérték, hogy mindenki erről beszéljen.
Emlékezzünk ugyanezen cég korábbi orrspray-reklámjára, amiben egy kislány nóziszippantót kiabál a náthás édesapjának. A villamoson, egy sör mellett is előkerült ez a kifejezés poén-szinten
- elevenítette fel a 2015-ös reklámot Kemenes Andrea, aki a %RIPOST%-nak elárulta: így még azok is rákeresnek a videómegosztókon, akik alapvetően nem is néznek tévét.
Az alkotók mindig igyekeznek kihasználni a pszichológia kínálta lehetőségeket arra, hogy
a márka nevét és ismertségét néha akár "mindenáron" a leendő vásárlók tudatába ültessék.
Emberek milliói tudják, mitől él tovább a mosógép, ehhez pedig egy kissé gyermeteg dallam is elég volt. Mostanában kicsit több kell, hogy az ingerküszöböt átüsse valamilyen termék, például hogy mémeket gyártsanak belőle, és elinduljon az organikus megosztása
- fogalmazott a szakember, aki szerint fontos, hogy könnyen megjegyezzenek egy terméket és annak a reklámja beivódjon az emberekbe.
Ebben a szellemben bátran tanácsolhatom, hogy érdemes más szemmel nézni ezeket a hirdetményeket
- javasolta Kemenes Andrea.
Annyira felbosszantotta az embereket a köptető reklámja, hogy már egy eseményt is szerveztek Ábel "rituális kivégzésére" a Parlament elé, de szerencsére sokan ezt már túlzásnak tartják.
Aki ezt kitalálta, az valószínűleg elmebeteg... Szerencsétlen gyerek nem tehet róla, mégis egy egész ország utálja
- reagált a november 26-ára szervezett (nyilvánvalóan nem valós) esemény hírére egy édesanya.