tóth gabi
Manhattan Chelsea városrészében, a 23. utcai metróállomáson kapták le a vizslákat. A peron mellett lesnek, esdeklő tekintettel.
Noha a képek nem magyar vizslákat, hanem a velük igen közeli rokonságban álló weimari vizslákat ábrázolnak, ez cseppet sem von le a jelenség értékéből. Amerikában ugyanis igen ritka kutyafajta a vizsla – akár magyar, akár weimari.
New Yorkban élő olvasónk, Bläser Etelka fedezte fel és fotózta le számunkra az állomás mozaikjait, s volt olyan kedves, hogy utánanézett eredetüknek is.
A mozaikok 2018-ban készültek, az állomás teljes felújításának részeként. Alkotójuk egy környéken élő német származású művész, William Wegman, aki történetesen bolondul a vizslákért, neki magának is van kettő: Flo és Topper.
E két ebet örökítette meg a metróállomás 11 mozaikján, méghozzá egészen sajátos stílusban.
Wegman ugyanis egyik-másik képen felöltözött utasokként ábrázolja vizsláit – ami végső soron nem is meglepő.
A művész valószínűleg alaposan kiismerte e fajta alaptulajdonságát, tudniillik azt, hogy a vizsla hajlamos embernek képzelni magát. A vizsla ezért foglalja el otthon a kanapét, a fotelt vagy akár az ülést a metrón. Le lehet onnan parancsolni, de titokban úgyis visszasunnyog. Ez a játék megy végestelen végig. A gazdik egy idő után betörnek – lám, lám, Wegman mesterrel is ez történhetett. Külön szerencse, hogy ezzel kapcsolatos érzéseit művészi jelleggel megörökíthette a metróban.
A New York-i vizslákról bővebben a Ripost7 kedden megjelenő számában!
Rabul ejtették a vizslák A művész a világ számos pontján tartott már kiállítást vizslás témákkal kapcsolatban. Egy Hustonban rendezett tárlatának címe véletlenül épp ez volt: „Hűséges kutyák szép kanapékon”.