DIÉTA

Rendszeresen sportolsz, és mégsem fogysz? Ez lehet az oka!

Egészségesen táplálkozol, rendszeresen mozogsz, és mégsem akarnak leolvadni azok a makacs kilók? Lehet, hogy te is ezeket a hibákat követed el.
  • Szerző: Ripost

Rossz ételeket választasz

Az étrend a fogyás körülbelül 80 százalékáért felelős, a mozgás csak a maradék 20 százalékot adja hozzá. Épp ezért igyekezz leginkább természetes élelmiszereket fogyasztani. A legjobb, ha  keményítőtartalmú ételeket inkább akkor eszel, ha súlyzós edzésre vagy keményebb tréningre készülsz. A lightos napokon inkább csak fehérjét és zöldséget fogyassz, és kerüld a kenyeret, a cukrot, valamint a feldolgozott kaját. Minél kevesebb hozzávaló van a címkén, annál jobb!

Túl sokat eszel

Lehet, hogy jó ételeket választasz, de ezekből sem kell túl sokat enni – a fogyás titka ugyanis a kalória-deficit, vagyis az, hogy több kalóriát égetsz el, mint amennyit magadhoz veszel. Akkor egyél, amikor tényleg éhes vagy, és állj meg, mielőtt teljesen eltelnél.

A hirtelen vészhelyzetek esetére legyen nálad valamilyen egészséges rágcsálnivaló!

Túl sokat kardiózol

A kardióedzés az edzésprogram elengedhetetlen része: edzi a szívet, gyorsítja az anyagcserét és megizzaszt. Ám ha csak így edzel, az nem használ. A túl hosszú kardióedzések inkább eszik az izmot ahelyett, hogy építenék.

Kerülöd a súlyzókat

Nem kell leszoknod a kardióról, de ha fogyni szeretnél, akkor az edzésprogramodnak a súlyzós edzés is része kell, hogy legyen. Minél több a testedben az izomszövet, annál több kalóriát égetsz nyugalmi állapotban is.

Nem edzel elég keményen

Nem mindig azon múlik, mennyi időt töltesz el az edzőteremben. Az átlagembernek nincs szüksége többre napi egy óránál. Az edzés intenzitása azonban korántsem mindegy. Ráadásul, minél keményebb az edzés, annál kevesebb időt kell vele eltöltened, így aztán az sem lehet kifogás, hogy nincs időd sportolni.

Nem pihensz

Az izmoknak nemcsak edzésre, hanem pihenésre is szükségük van. Mozgass meg minden nap más izomcsoportokat, vagy mozgasd át az egész tested, és a következő nap tarts pihenőnapot könnyű kardióedzéssel.

Túl sok a stressz az életedben

Az edzés stressz alá helyezi a testedet, épp ezért fontos, hogy fenntartsd a stressz és a pihenés egyensúlyát. A kortizol stresszhormon ugyanis gátolja a fogyást. Ugyanebből az okból érdemes megtanulnod azt is, hogy kezeld a mindennapi stresszt.

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?