kulcsár edina
Nem akármilyen ízkombinációval mutatkozott be a magyar gyártó távol-keleti szigetországban. Már az első tesztkóstoláson kiderült, hogy a csokis szatmári szilvát egyszerűen imádják a japánok.
Magyar péksütemény került forgalomba a minap Japánban, mégpedig egy csokis-szatmári szilvás croissant.
A magyar szatmári szilvalekvárral töltött péksüteményhez egy kávéházlánc 400 üzletében lehet hozzájutni Japánban. A croissant igazi kuriózumnak számít ott, eddig ugyanis nem volt még csak hasonló termék sem a piacon, sőt, a lekvár fogyasztása sem jellemző az országban.
A japán sütemények a nálunk megszokottabbaknál édesebbek, így a leveles tésztába töltött csokival kevert szatmári szilvalekvár fanyar íze igazi különlegességnek számít.
A japánok számára az sem titok, hogy honnan származik a töltelék, ugyanis a péksüteményt hirdető táblákra a magyar zászló is felkerült. Ezt egy nap akár 230 ezer ember is láthatja a forgalmas kávézókban.
Kiállításból jött az ötlet
Agricolae Kft. még 2019-ben vett részt a Foodex Japán élelmiszeripari kiállításon, ahol a Japánok megismerkedhettek a magyar ízekkel. Ezután egy több mint egyéves tárgyalássorozat következett, majd a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség szervezésében népszerűsítették a magyar alapanyagokból készült ételeket, melynek érdekében egy magyar séf is kiutazott Japánba, ahol különböző ételeket készített hazai alapanyagokból.
Ezeknek a bemutatóknak a során választotta ki a St. Marc kávéházlánc, többek között a szilvalekvárt, mely a cég zászlóshajójának számító „Choco-Cro” csokoládés croissant mennyei ízével egyesülhet. „Ezúton szeretnénk megköszönni a St. Marc kávéházláncnak a bizalmat és a befektetett energiát, mellyel a terméket népszerűsítik” – mondta Biró Csaba az Agricolae Kft. tulajdonos-ügyvezetője. „Sokat segített a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Japán irodája is, akik kóstolók szervezésével népszerűsítették a terméket” – jegyezte meg.
A szilvalekvárnál nem állnak meg
Bár a különleges croissant-t első körben május 20-tól július végéig kóstolhatják meg a japánok, később a boltok polcain is megjelenhetnek majd magyar termékek.
„Szeretnénk az Ázsiai jelenlétünket erősíteni, ezért több termékkel is próbálunk bekerülni a piacra. A péksütemény mellett később üveges lekvárokat is vásárolhatnak majd a szigetországban élők, sőt, idővel magyar meggybefőtt is kerülhet a helyi boltok polcaira. A Foodexen több céggel is megismerkedtünk, de a pandémia miatt megszakadt a kapcsolat, így most kezdtünk el újra tárgyalni. Velük még konkrét megállapodást nem kötöttünk. Később szeretnénk Ázsia más országaiba is terjeszkedni a termékeinkkel” – mondta Jámbor László az Agricolae Kft. külkereskedelmi munkatársa.