RETRO RÁDIÓ

Erre a magyar süteményre kaptak rá Japánban, nem győznek vele betelni

Erre a magyar süteményre kaptak rá Japánban, nem győznek vele betelni
Létrehozva2021. 06. 03. 00:53

Nem akármilyen ízkombinációval mutatkozott be a magyar gyártó távol-keleti szigetországban. Már az első tesztkóstoláson kiderült, hogy a csokis szatmári szilvát egyszerűen imádják a japánok.

Magyar péksütemény került forgalomba a minap Japánban, mégpedig egy csokis-szatmári szilvás croissant.

forrás: Agricolae/St. Marc

A magyar szatmári szilvalekvárral töltött péksüteményhez egy kávéházlánc 400 üzletében lehet hozzájutni Japánban. A croissant igazi kuriózumnak számít ott, eddig ugyanis nem volt még csak hasonló termék sem a piacon, sőt, a lekvár fogyasztása sem jellemző az országban.

A japán sütemények a nálunk megszokottabbaknál édesebbek, így a leveles tésztába töltött csokival kevert szatmári szilvalekvár fanyar íze igazi különlegességnek számít.

A japánok számára az sem titok, hogy honnan származik a töltelék, ugyanis a péksüteményt hirdető táblákra a magyar zászló is felkerült. Ezt egy nap akár 230 ezer ember is láthatja a forgalmas kávézókban.

Kiállításból jött az ötlet

Agricolae Kft. még 2019-ben vett részt a Foodex Japán élelmiszeripari kiállításon, ahol a Japánok megismerkedhettek a magyar ízekkel. Ezután egy több mint egyéves tárgyalássorozat következett, majd a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség szervezésében népszerűsítették a magyar alapanyagokból készült ételeket, melynek érdekében egy magyar séf is kiutazott Japánba, ahol különböző ételeket készített hazai alapanyagokból.

forrás: Agricolae/St. Marc

Ezeknek a bemutatóknak a során választotta ki a St. Marc kávéházlánc, többek között a szilvalekvárt, mely a cég zászlóshajójának számító „Choco-Cro” csokoládés croissant mennyei ízével egyesülhet. „Ezúton szeretnénk megköszönni a St. Marc kávéházláncnak a bizalmat és a befektetett energiát, mellyel a terméket népszerűsítik” – mondta Biró Csaba az Agricolae Kft. tulajdonos-ügyvezetője. „Sokat segített a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Japán irodája is, akik kóstolók szervezésével népszerűsítették a terméket” – jegyezte meg.

A szilvalekvárnál nem állnak meg

Bár a különleges croissant-t első körben május 20-tól július végéig kóstolhatják meg a japánok, később a boltok polcain is megjelenhetnek majd magyar termékek.

„Szeretnénk az Ázsiai jelenlétünket erősíteni, ezért több termékkel is próbálunk bekerülni a piacra. A péksütemény mellett később üveges lekvárokat is vásárolhatnak majd a szigetországban élők, sőt, idővel magyar meggybefőtt is kerülhet a helyi boltok polcaira. A Foodexen több céggel is megismerkedtünk, de a pandémia miatt megszakadt a kapcsolat, így most kezdtünk el újra tárgyalni. Velük még konkrét megállapodást nem kötöttünk. Később szeretnénk Ázsia más országaiba is terjeszkedni a termékeinkkel” – mondta Jámbor László az Agricolae Kft. külkereskedelmi munkatársa.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.