Létrehozva: 2021.01.26.

Bevásárlástervezés: 6 tipp az akcióvadászathoz (X)

Leárazás, sale, sárga és piros címkék az üzlet polcain. Már-már hétköznapivá válnak a figyelemfelhívó jelzések minden üzletben. A szupermarketek még ki is szállíttatják a hetente megjelenő prospektusaikat házhoz, hogy az ember orra elé tolják az ő portékájukat. Hogy lehet eligazodni az információ dzsungelében, hogyan spórolhatunk? Nézzük meg az akcióvadászat buktatóit.

 

Forrás: Pixabay

Ha alaposan szemügyre vesszük a Lidl újságot, vagy akár a Penny Market újságot, egy-egy lap sarkán kiírják, hogy melyik napokon érvényes a leárazás. A leggyakoribb esetek: csak szombaton és vasárnap, vagy csak hétfőtől szerdáig.

Gondoljunk bele a következő esetbe. Végre hétvége van, az egész napot magunk osztjuk be. Azért el kell menni bevásárolni, és mivel nagyjából minden szórakozási lehetőség megszűnt a veszélyhelyzet alatt, mi mást tehet az ember. Észben tartjuk, mit hol lehet jó áron kapni, például a savanyú uborka fél áron lesz kapható a Lidlben.

A boltba beérve rögtön az uborkát kezdjük nagyobb tételben bepakolni, hogy még jusson nekünk is, mert az alacsonyabb áron biztos elkapkodják az emberek. Aztán veszünk még ezt-azt, telepakoljuk a bevásárlókocsit. Persze hétvégén többen vannak az üzletben.

Örülünk, amikor elszabadulnak a kasszától, mert úgy kell kapkodni, a kasszás csak tolja és tolja a leolvasott termékeket. Meg sem nézzük a blokkot, csak otthon szembesülnek a ténnyel, hogy átlagos áron vettük meg a savanyú uborkát. Kevesen vagyunk, akik a kassza elhagyása után átnézzük a nyugtát. És ha fel is fedezzük a „hibát”, mennyi esetben vesszük a bátorságot, hogy visszamenjünk azért a pár száz forintért a kasszához? Hogy feltartsuk a műveletet, a többieket. Mellesleg a kiírás: „A pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el!” a legritkább esetben állja meg a helyét, erről jogi fórumon is biztosítanak hozzáértők.

Ha az ember nem jegyzi fel magának a bevásárlás tervezésénél az akcióhoz tartozó apróságokat, bosszúsan inkább beletörődik a sorsába.

Így járjunk el a bevásárlás tervezésénél

  • Minden hét csütörtöke előtt nézzük át a közelünkben levő üzletek akciós újságjait. (Az akciós szórólapok érvényessége Magyarországon csütörtökön kezdődik, szerdán végződik.)
  • Legyünk tisztában az általunk fogyasztott árucikkek átlagos árával, például mennyibe kerül egy kilogramm vöröshagyma vagy egy liter 12%-os joghurt, egy kiló csirkemellfilé. Ekképpen tudjuk mihez hasonlítani az aktuálisan meghirdetett árakat.
  • Lapozzuk végig az akciós újságokat, akár offline, akár online. Ahogy egy kedvező árú termékhez érünk, jegyezzük fel a terméket a bevásárlólistára, például így:

  • Tervezzük meg, mire van szükségünk és miért mekkora távolságot érdemes megtenni. Ha csak egy kiló sertéshúst vennénk a Pennyben, valószínűleg jobban járunk (időben, energiában és költségben), ha ott vesszük meg a darált sertéshúst, ahol éppen már vásárolunk. 100-400 forintot spórolnánk a másik üzletben, de oda még el kell jutni és nem feltétlenül jutunk hozzá az alacsonyabb árú húshoz.
  • A helyszínen már céltudatosan azokat a termékeket keressük, amelyek akciósak. Ha a 300 grammos savanyú uborka kilóára éri meg jobban, akkor ne a 850 grammos üveget vegyük el.
  • Ha nem találunk egy akciós terméket, kérjünk segítséget bátran az eladóktól. Lehet, hogy még a raktárban van, pár percen is múlhat, hogy mikor jut hozzá a következő vevő a leértékelt áruhoz.
  • Egyes élelmiszerüzletek külön szekciót hoztak létre azoknak a termékeknek, amelyek szavatossági ideje hamarosan lejár. Ezek a cikkek fogyaszthatók továbbra is, csak érdemes mielőbb felhasználni őket.

    2021. pedig továbbra is a járványügyi korlátozásokról szól. Tartsuk be a javasolt szociális távolságot, igyekezzünk akkor vásárolni menni, amikor várhatóan kevesebben tartózkodnak az üzletekben. Vagy mi lenne, ha online vásárolnánk?

     

    Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
    Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
    Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
    -

    További cikkek