tóth gabi
A gumi az egyik legfontosabb szereplõje a kapcsolatnak! Könnyen belátható, hogy a hûvös téli napokon különösen fontos ez a kérdés, hiszen ilyenkor egészen más igényeknek kell megfelelni.
A megfelelő minőségű gumi nemcsak a szexhez, hanem a biztonságos autózáshoz is elengedhetetlen társ.
Sajnos sokan még mindig nem eléggé körültekintőek, és kopott nyári gumikkal indulnak útnak télen is. Biztosan akad, aki unja már a veszélyre való figyelmeztetést, ezért a Continental Hungaria szakemberei a Hungaroringen élőben mutatták meg meg az időszakos gumik közötti elképesztő különbségeket.
Ha vizes útburkolaton 100 km/óráról fékezünk,
18 méterrel hosszabb fékútra van szüksége a gyengébb minőségű, olcsó guminak,
mint az import és prémiumabroncsnak a megálláshoz. Nem titok, hogy egyes ázsiai piacokról származó gumiabroncsok minősége igen gyenge!
A profilmélység is drasztikusan befolyásolja a fékút hosszát. A KRESZ 1,6 mm-ben határozza meg a minimális profilmélységet, de ez az érték már a nyári abroncsok esetében sem állja meg a helyét. A téli gumik 4 mm-es profilmélységig teljesítenek, az alatt már pont azokat a tulajdonságait veszítik el, amiért felszerelik őket. Vizes útfelületen a gyári 8 mm mintázati mélységet 100 százaléknak véve az 5 mm-es bordázat 114, a 3 mm-es 135, az 1,6 mm-es (még a KRESZ által elfogadott érték) 157, az 1 mm-es 171 százalékkal hosszabb fékutat eredményezett.
Még rosszabb a helyzet, ha nem az évszaknak megfelelő abroncsokat használjuk. Egy hóval borított úton 50 km/óráról lefékezve pont kétszer nagyobb a nyári gumival szerelt autó fékútja, mint téli társáé. A téli abroncsok anyaga más összetételű, gyorsabban felmelegszenek, hidegebb időben kiváló tapadást biztosítva ezzel.
Mintázatuk sűrűbben barázdált, ami számos kapaszkodó élt hoz létre, ezért jobban tapadnak a havas felületen és gyorsabban tisztulnak is.
Tévhit, hogy a téli abroncsokat keményebbre kell fújni, mindig az autógyártó által megadott érték legyen a mérvadó!
(Forrás: Autószektor)