tóth gabi
Döbbenetes következtetésre jutott egy orvosi tanulmány: amennyiben bevezetik az üdítõitalok cukoradóját, durván megugorhat az alkoholos italok forgalma. De az sem kizárt, hogy egy kereskedelmi trükk miatt még több cukros lötyit isznak majd az emberek.
Áprilisban életbe lép az üdítőitalok cukoradója Nagy Britanniában. A törvény elsősorban a gyerekelhízást szeretné megakadályozni. Az új helyzetben a gyártók lehetőséget kapnak arra, hogy csökkentsék az üdítőitalok cukortartalmát, illetve hogy valódi szűrt gyümölcsleveket forgalmazzanak, mert ezeket nem terheli adó.
A tanulmány arra figyelmeztet, hogy az adóemelés látszik majd a fogyasztói árakon is. A kutatók szerint viszont félő, hogy ha nő a cukros üdítők ára, akkor az emberek inkább olcsóbb alkoholtartalmú italokat fognak vásárolni - ezeknek ugyanis hasonló, vagy még magasabb a cukortartalmuk.
Másik gond lehet, hogy a vevők kihasználják majd a kereskedelem által régóta alkalmazott trükköt, és rámennek a gazdaságos vásárlásra. Ezentúl inkább nagy kiszerelésben veszik majd meg a cukros italokat, így akár olcsóbban is kijöhetnek, viszont szinte borítékolható, hogy nem fognak kevesebbet fogyasztani belőlük, sőt...