INSIDER

Aljas húzás: Nyil­vá­no­san aláz­ták meg Ma­gyar­or­szág büsz­ke­sé­gét

Szán­dé­ko­san kelti Ma­gyar­or­szág rossz hírét a német Opel au­tós­rek­lámja, ame­lyet ná­lunk, de kül­föl­dön is fo­lya­ma­to­san adnak a te­le­ví­ziók. Bu­da­pes­ten di­rekt át­szá­gul­doz­nak a tör­té­nelmi örök­ség­ként meg­őr­zött macs­ka­kö­ves uta­kon és egy fek­vő­rend­őrön, hogy il­luszt­rál­ják: Bu­da­pest "he­pe­hu­pás" - igaz, né­hány va­lódi ká­tyút is mu­tat­nak. De me­lyik nagy­vá­ros­ban nin­cse­nek ilye­nek?
  • Szerző: Ripost

Óriási felháborodást keltett az interneten, hogy az Opel új reklámja Budapestet gyalázza. Azt a Budapestet, amit a napokban választottak Európa legjobb úti céljának az utazók. A reklámfilm megköszöni a magyar fővárosnak, hogy szükség van az új szabadidőautójuk, a Grandland X üléseinek kényelmére.

„Ez Budapest. Gyönyörű, de néha elég hepehupás. Ő Kristóf, aki szereti, ha minden simán megy. Köszönjük, Budapest, hogy emlékeztetsz rá, milyen kényelmesek ergonomikus üléseink. Opel Grandland X. Német minőség, mindannyiunknak.”

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Ez csendül fel a reklámszövegben, miközben az autó egyebek mellett a VIII. kerületi Dobozi utca macskakövein és a Markó utca ugyancsak kockaköves részén halad. A film készítői a hatás kedvéért még egy fém fekvőrendőrön is áthajtották az autót, csakhogy minél rázósabb legyen az út.

„A kérdések tendenciózusan azt sugallják, hogy az Opel-reklám a budapesti utakról akar rossz képet festeni, ami nem igaz, és nem kívánjuk kommentálni. A reklám az Opel Grandland X és a AGR ülések kényelméről szól.” 

Ezt válaszolta lapunk kérdéseire az Opel Magyarország PR-igazgatója. Érdekes. Miközben az igazgató azt állítja, hogy a reklám az ülések kényelméről szól, a videó úgy indul, hogy látszik a kocsi típusa és a következő felirat: Budapest, Magyarország. 

Az egyik jelenetet a belvárosi Markó utcában vették fel
Az egyik jelenetet a belvárosi Markó utcában vették fel
Fotó: Keller Mátyás

A megkereste az Opel médiaügynökségét, a MediaCom-ot, ahol arról tájékoztattak, hogy a cég médiamegjelenéseit ugyan ők szervezik, ám a reklámanyag elkészítése nem az ő feladatuk. Azt, hogy kié, nem árulták el. Ahogyan szintén nem kaptunk választ a többi kérdésünkre sem az Opel magyarországi képviseletétől.

Eközben a címlapon

Vagyis senki nem vállalja a felelősséget a Budapestet lejárató reklámkampányért. Annak aljasságából mit sem von le, hogy egyébként valóban bosszantja a magyar autósokat a kátyús út, a fölöslegesen kihelyezett fekvőrendőr. A főutak karbantartása a főváros, a mellékutaké a kerületek feladata. Miután a filmben nagyobb fővárosi utak szerepelnek, Budapest polgármesteri hivatalát kérdeztük, tervezik-e az utak – köztük a reklámfilmben szereplő Markó utca és Dobozi utca – felújítását, milyen tervek vannak a fővárosi utak kátyúmentesítésére, újjáépítésére, de onnan kérdéseinket a BKK-hoz tették át, ahonnan azt a választ kaptuk, hogy más utakkal egyetemben a Dobozi utca felújítására is sor kerül a Népszínház utca és a Fiumei út között még idén nyáron.

A másik jelenet pedig a Dobozi utcában játszódik
A másik jelenet pedig a Dobozi utcában játszódik
Fotó: Keller Mátyás

A járókelők és az internetezők véleménye: söprögessen csak a cég és minden német a saját háza táján. De az is kapja össze magát, akinek az a dolga, hogy a magyar fővárosban zötyögés és az Opel kényelmes ülései nélkül is lehessen autózni!

Miért nem hiányzik ez Budapestnek?

A részletek a szerdai Ripost napilapban, mint ahogy az is, hogyan akadtak ki az internetezők, és, hogy milyen útfelújítások várhatók a közeljövőben a fővárosban.