Létrehozva: 2016.10.03.

Nem azt kaptam, amit rendeltem! Most mit tehetek?

Egyre többen vásárolnak interneten keresztül - és ezzel együtt egyre többen találkoznak azzal a problémával, hogy nem azt kapják, amit rendeltek. Mit lehet ilyen helyzetben tenni?

Olvasónk, Nóri interneten rendelt magának egyedi cipőt, amelyhez megadta a pontos méretét és a kiválasztott színkombinációt is. A futár azonban egy fél számmal kisebb cipőt hozott ki, amelynek a színe is más volt, mint amit ő rendelt.

Mivel első nap hiába hívta a céget, nem vették fel a telefont, a Facebook-oldalukon keresztül jelezte nekik a problémát. Mikor visszahívták Nórit, először azt ígérték neki, kicserélik a cipőjét, de másnapra kiderült, hogy az általa megrendelt bőr már egy ideje nincs a cég készletén, ezért készítették el egy ahhoz hasonlóból a cipőt – csak ezt elfelejtették jelezni. Közben Nóri az írott üzenetére is választ kapott, nem túl kedves stílusban, amelyben már azt írták neki, hogy rossz a monitora színbeállítása, ezért biztos tévedett a színek megállapításában…

 

Mit lehet ilyen helyzetben tenni?

-  Ha nem azt kapjuk, amit rendeltünk, nem vagyunk kötelesek kifizetni a leszállított terméket.

- A legtöbb webshopban azonban előre kell fizetni – ilyenkor egy Kormányrendelet biztosítja számunkra az elállási jogot. Ez a jog azt kompenzálja, hogy az interneten rendelt terméket nem tudtuk alaposan megvizsgálni, kipróbálni azt.

Fontos azonban, hogy ezzel a jogunkkal csak a termék átvételétől számított 14. naptári napig élhetünk – ennyi időnk van meggondolni magunkat. Innentől kezdve pedig 14 napunk van arra, hogy a terméket saját költségünkön visszaküldjük a feladónak.

 

Eltérő gyakorlat

A rendeletben meghatározottaktól a cégek eltérhetnek, de csakis a vásárlók javára – így például vannak olyan webáruházak, ahol akár 30 napod van arra, hogy visszaküldj egy terméket, ha nem vagy elégedett vele. Hibás termék esetén pedig bevált gyakorlat az is, hogy azt kicserélik egy hibátlan árura.

Mi történik, ha a webshop nem foglalkozik a panaszunkkal?

Ha minden lehetőséget kimerítettünk, de a szolgáltató mégsem vette vissza a hibás vagy téves terméket, akkor bírósághoz vagy a békéltető testülethez fordulhatunk megoldásért.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Új fejezet kezdődik az orosz-ukrán háborúban

origo.hu

Több százezer ukrán került nagy bajba: itt van Zelenszkij újabb felháborító döntése

borsonline.hu

Előre nem látott szuperrobbanás történt a Napban - ma érkezik a Földre a hulláma

vg.hu

Itt a korainál is koraibb cseresznye, valamin azonban hanyatt esnek a vásárlók

ripost.hu

Íme egy fontos szabály, ami rengeteg nyugdíjast érint

mandiner.hu

Egyre több a kérdőjel Liverpoolban a megtaposott Szoboszlai körül

origo.hu

Brutálisan megtámadták, véresre verték a TV2 sztárját

astronet.hu

Napi horoszkóp 2024. április 26.: pénteken a Bika megkapja a válaszokat, a Halak vonzza az embereket

she.life.hu

A hajszolt életvitel nem lehet kifogás, vedd komolyan a vashiányt (hirdetés)

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

origo.hu

A világ legjobb csapata újra Budapesten (hirdetés)

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-