EZO

Ez a 14 mérgező gondolat akadályoz meg abban, hogy igazán boldog légy

A jó közérzethez nem elég egészségesen étkezni és eleget mozogni. Lelki egészségeddel is foglalkoznod kell. Minél gyorsabban szabadulj meg azoktól a gondolatoktól, amelyek megakadályozzák, hogy sikeres és boldog légy. Lássuk, mi ezek!
  • Szerző: Ripost

1. „Majd később”

A halogatás csak pillanatnyi előnyökkel jár, de cserébe rengeteg stresszt hoz az életedbe. Igyekezz olyan dolgokat találni, amelyek motiválnak, és dolgozd ki a mindennapi rutinokat, amelyeket azután könnyű lesz betartani. Tűzz ki elérhető célokat, és azokat bontsd le gyakorlati lépésekre, majd láss hozzá a megvalósításhoz. A tennivaló-listák is jó eszközök arra, hogy világosan lásd, mi mindent kell megtenned.

2. „Valami katasztrófa fog történni”

Egy rossz élmény nem vezet szükségképpen a következőhöz, ha tehát valami nem úgy megy, ahogy szeretnéd, ne engedd, hogy a sötét gondolatok átvegyék feletted a hatalmat. Ha hibáztál, hozd helyre, hiszen a legtöbb dolgot rövid úton rendbe lehet hozni.

3. „Nem vagyok elég jó”

De igen, pont jó vagy úgy, ahogy vagy. Egyedi értéket adsz a világhoz. Szabad hibáznod, majd helyesbítened. Merj segítséget kérni és előre lépni.

4. „Magammal foglalkozni önzőség”

A repülőgépen nem véletlenül mondják el, hogy baj esetén először a saját oxigénmaszkodat tedd fel, és csak azután kezdj másoknak segíteni. Ez az életben is így van: ha mindenkit magad elé helyezel, kiégsz, és egy idő után sem magaddal, sem másokkal nem leszel kedves. Néha nyugodtan mondj nemet!

5. „Mások élete sokkal jobb, mint az enyém”

A közösségi médiából úgy látszik, mintha rajtad kívül mindenkinek csodás élete lenne. De gondolj bele, hogy te sem a kudarcaidat és a rosszul sikerült képeidet teszed ki a közösségi oldalakra! Lehet, hogy az ismerősödnek szerinted fantasztikus élete van, de valójában ugyanolyan gondokkal küzd, mint te.

6. „Akkor leszek boldog, ha...”

Ne kösd feltételekhez a boldogságodat. Egyszerűen örülj annak, aminek most örülni lehet, és tegyél meg mindent, hogy valóra váljon, amit szeretnél.

7. „Nem lenne szabad ezt éreznem”

Az érzéseidet senkinek nincs joga elvitatni tőled - sem a divatnak, sem neked magadnak. Fogadd el, amit érzel, és gondold át, mit tehetsz, hogy jobb legyen a helyzet.

8. „Ilyen az én formám”

Úgy érzed, hogy ilyen kellemetlenségek csak veled történnek, de veled aztán mindig. Tényleg mindig? Valóban a körülmények áldozata vagy? És vajon mennyi a jelentősége ezeknek az eseményeknek? Ha nem túl sok, akkor lépj tovább, és ne azon rugózz, hogy milyen szerencsétlen vagy. Az is jó megoldás, ha megtanulod kinevetni a kisebb problémákat.

9. „Bárcsak úgy néznék ki, mint...”

A magazinok címlapja a legritkább esetben tükrözi a valóságot. Vagyis ne egy agyonretusált sztárfotóra akarj hasonlítani, hanem a saját adottságaidból igyekezz kihozni a legtöbbet.

10. „Meg kellett volna tennem...”

A „kellett volna” kifejezést érdemes lenne törölni a szótáradból. Akkor a tőled telhető legjobb döntést hoztad, ráadásul a kihagyott lehetőséget már nem tudod visszahozni. Inkább vond el a következtetést, és menj arra, amerre most a legjobbnak ítéled.

11. „Ostoba vagyok”

Hagyd abba az önostorozást, ne kritizáld magad folyton! Már csak azért is, mert ha ezt teszed, akkor másoknak is könnyebben elnézed, ha a valós értéked alatt kezelnek. Inkább fogalmazd meg rendszeresen, mit szeretsz magadban, és várd el, hogy jól bánjanak veled. Megérdemled!

12. „Esetleg megpróbálhatom...”

A próbálkozás már előre felmentést ad az esetleges kudarc esetén, és nem tükröz teljes elköteleződést. Ha valamit meg akarsz csinálni, nyugodtan használd az „akarom” vagy a „megcsinálom” szót.

13. „Tökéletesen, vagy sehogy”

Ha csak a tökéletessel éred be, soha semmit nem fogsz csinálni. Legyen elég az „elég jó”.

14. „Nem tudom, hogyan kell”

Nem baj, majd megtanulod. Kezdd el azzal, amid van, tedd meg az első, majd a második lépést, és ha elakadsz, kérj segítséget.