OTTHONKA

Sokkal több pénzed lesz: Fogadd meg a híres japán háziasszony tanácsát

Marie Kondo nemcsak a lakásodat teszi rendbe: ha követed az elveit, az életed más területeiről is eltûnik a szemét. A tárgyaidhoz hasonlóan a munkád is olyan lesz, ami örömöt sugároz számodra.
  • Szerző: Ripost

Marie Kondo takarítási módszere és alapelve – csak azt tartsd meg, ami örömöt sugároz! – milliók életét könnyítette meg az utóbbi években. De azt vajon tudtad, hogy a módszert házon kívül is alkalmazhatod?

Ha elsajátítottad Marie Kondo rendrakási alapelvét, amely szerint csakis azt tartsd meg, ami örömet szerez neked, hamarosan észreveszed majd, hogy az életed minden területén alkalmazni kezded ezt az elvet. Ott van például a munkád – biztos, hogy a legjobb helyen vagy e téren? Íme a lépések, amelyek nyomán eldöntheted, és szükség esetén jobbat szerezhetsz.

Lásd magad előtt, miért csinálod!

Marie Kondo minden ügyfelétől azt kérdezi meg először: miért akar rendezettebb lakást. Ugyanez a helyzet a munkahelyi „szeméttel” is: azért szeretnéd kitakarítani az e-mail fiókodat, mert az átláthatatlansága a munkádtól veszi el az időt? Fontos, hogy tudd, miért csinálod, amit csinálsz.

Tüntesd el a tárgyakat!

Ha rendet raksz az asztalodon, tisztábban fogod látni az egész munkahelyi helyzetet. Dobj ki minden papírt, ami semmilyen célt nem szolgál. Tedd el azokat, amelyeket meg kell őrizni, és tedd félre azokat, amelyeknek csak egy ideig van jelentőségük. Igyekezz átláthatóan tárolni a megmaradt tárgyakat.

Figyelj az érzéseidre!

A KonMari módszer egyik lényege, hogy odafigyelj az érzéseidre. Ha őszinte vagy magadhoz: szereted a munkádat? Az elégedetlenség fontos jel, de ne állj meg itt: gondold át, miért nem szereted, és mit csinálnál szívesen helyette, majd cselekedj.

Koncentrálj a saját szükségleteidre!

A helyett, hogy a főnöködet vagy a munkatársaidat hibáztatnád, figyelj arra, milyen szükségleteid nem elégülnek ki a munkádban. Gondolkodj el azon is, mit tehetnél, hogy azonnal jobb legyen. Ha pedig hosszú távon nem látod a perspektívát, akkor máris kezdd el az álláskeresést.

Légy hálás a leckéért!

Ha nem is szereted a mostani munkádat, valamit azért biztosan tudsz tanulni belőle – ezt pedig hasznosítod majd a következő állásodban, hogy akkor már jobb legyen. Ha mást nem, arra biztosan ráérzel, hogy nem kell a végtelenségig elviselned egy nemszeretem helyzetet.

Használd ki a tárgyak erejét!

A KonMari módszer nem arról szól, hogy mindent dobj ki, hanem arról, hogy határozd el, mit tartasz meg. A megtartozz, érzelmi értékkel bíró tárgyak viszont erőt is adhatnak a nehéz helyzetekben. Legyen az íróasztalod egy ilyen erőközpont: legyen rajta kevés, ám számodra kedves tárgy. Így még a nehéz ügyeket is könnyebben fogod elintézni, például magabiztosabban kérsz majd fizetésemelést.