Létrehozva: 2017.11.14.

Piacra dobták a muszlim Barbie-t

A Mattel 1959-ben piacra dobott babája azonnal hatalmas siker lett. Azóta számtalan változata jelent meg, most pedig megérkezett a muszlim fejkendõt viselõ Barbie is... Kérdés, hogy forgalmazható lesz-e azokban az országokban, ahol tiltják a hidzsáb nyilvános viselését? És lesz-e az egész testet elfedõ burkás Barbie?

A „Sheroes” nevű kollekció, ami az angol „she” (az ő személyes névmás női megfelelője) és „heroes” (hősök) szavakból tevődik össze, a Mattel legújabb Barbie babás szériája. Ennek a kollekciónak a legújabb darabja a hidzsábot viselő Barbie.

A hidzsáb arab szó, jelentése: takaró, így nevezik a nők haját, nyakát és dekoltázsát letakaró fátylat, amit a muszlim nők és lányok hordanak kamaszkortól, nyilvános helyeken.

Az első muszlim Barbie-t Ibtihaj Muhammad amerikai kardvívó alakjára alkották meg. Muhammad volt az első amerikai sportolónő, aki hidzsábot viselt egy olimpián, erre a tavaly Rióban megrendezett ötkarikás játékokig kellett várni. A Mattel cég hétfőn mutatta be a legújabb Barbie-t, amelynek alkalmából elmondták: nagyon nagy megtiszteltetés számukra, hogy Ibtihaj Muhammad elfogadta a korábbi felkérésüket. A játékgyártó cég szerint Muhammad nők milliót inspirálja abban, hogy ledöntsék az előítéletekből fakadó határokat. A sportoló sem fukarkodott a pozitív jelzőkkel, a kardvívó szerint hatalmas megtiszteltetés, hogy kislányok milliói játszhatnak majd olyan Barbie-val, amely fejkendőt hord…

De vajon egy francia kislány beviheti-e magával az iskolába a „muszlim Barnie-ját? Hiszen ott betiltották az olyan öltözéket az iskolákban, amin keresztül a hallgatók feltűnően megjelenítik vallási hovatartozásukat.  

Hidzsáb a chatelő programokban

A becslések szerint világszerte 550 millió nő hord fejkendőt, ennek ellenére egyik cégnek sem jutott eddig eszébe, hogy a telefonokba vagy a chatelő programokba hidzsábos nőket ábrázoló hangulatjelet telepítsenek. Az ötlettel először a 16 éves bécsi diáklány, Rayouf Alhumedhi kereste meg az Apple-t vezetőit, akiket hamar sikerült meggyőzni. Idén ősszel már több százmillió felhasználó tapasztalhatta az újítást. Az esetnek akkora nemzetközi visszhangja lett, hogy az amerikai Time magazin a világ legbefolyásosabb tinédzserei közé választotta a szaúd-arábiai születésű lányt 2017-ben. 

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek