MANI

Kém­ked­nek a té­vé­ké­szü­lé­kek a tu­laj­do­no­sok után

Az USA-ban 11 mil­lió okos­té­vé­ről de­rült ki, hogy kém­ke­dett tu­laj­do­nosa után.
  • Szerző: KJ

A VIZIO a világ egyik legnagyobb okostelevízió-gyártója.  Mint kiderült, a készülékekbe beépítettek egy smart interactivity pluszfunkciót, amelynek segítségével titokban adatokat gyűjtöttek több mint 11 millió háztartásból.Ez a pluszfunkció amúgy programokat ajánl, csak épp arról felejtették el tájékoztatni a felhasználókat, hogy egy sor adatot is be lehet vele gyűjteni. Azaz fel lehetett jegyezni a tévézési szokásokat.

Például azt, hogy milyen csatornákat néznek, az élő műsort vagy inkább a felvett adásokat preferálják-e. Ugyanakkor a VIZIO-okostévék segítségével megszerezték a nézők IP-címeit, az irányítószámaikat, de még a nézők demográfiai megoszlásáról is gyűjtöttek információkat.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Ezeket az adatokat az okostévé-készülékeket gyártó  jó pénzért eladta különféle cégeknek, persze a felhasználók tudta és beleegyezése nélkül. A harmadik fél, aki megvásárolta a kémkedéssel begyűjtött adatokat, ezek után célzott hirdetésekkel bombázta a mit sem sejtő nézőket.

Az USA Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága ( Federal Trade Comission, FTC)  2,2 millió dollárra büntette a VIZIO-t. A Kaliforniában gyártó vállalat nem is tagadta a vádakat, elismerte a tisztességtelen és megtévesztő adatgyűjtést.

Közölte, hogy nem szándékozik perre menni, és kifizeti a több mint 650 millió forintos bírságot.

Eközben a címlapon