YESSS

9 étel, ami piszokul emeli a vérnyomást, vigyázz velük!

Az élelmiszerek ízéért felelős sót a gyártók sokszor eltúlozzák, hogy még kívánatosabbá tegyék az adott terméket, csakhogy mindez veszélyes lehet a szervezetre. Úgy emeli meg a vérnyomást, hogy nem is vesszük észre. Már csak akkor kapcsolunk, amikor jönnek az intenzív tünetek.
címkék:
  • Szerző: Ripost

Paradicsomos ízesítők

Két evőkanálnyi ketchupben 300 mg nátrium van (a naponta legfeljebb ajánlott mennyiség 2300 mg). Ha ehhez még hozzávesszük a hamburger és a sült krumpli sótartalmát, akkor máris teljesítettük a napi maximumot. Inkább főzzünk magunknak paradicsomszószt kevés sóval, ha pedig étteremben eszünk, válasszunk valamilyen más ízesítőt.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Mogyoró- és magvajak

mogyorókrém üvegben vérnyomás ételek

Cukor, különböző növényi olajok, mogyoró, zsírszegény kakaópor, sovány tej vagy tejpor, emulgeálószer és aromák, édesítőszerek – ebből áll a mogyorókrém
Fotó: youtube

Egyetlen adag 130-160 mg nátriumot tartalmaz. A legjobb, ha figyelünk a címkére, és olyan magvajat vásárolunk, amelyben nincs sem hozzáadott só, sem pedig cukor.

Gabonapelyhek

Ezeknek a reggeli ételeknek a cukortartalma is magas, de a sótartalmuk sem elhanyagolható. Válasszuk helyettük inkább a teljesen natúr zabpelyhet.

Túrókrémek

A bolti túrókrémek helyett vásároljunk inkább natúr túrót, és ízesítsük magunk. De a joghurt is jó megoldás, ha extra kalciumra, vagy egy kis finomságra vágyunk.

Sportitalok

Az elektrolitok pótlására kitalált sportitalokban rengeteg a nátrium. A hobbisportolók túlnyomó többségének viszont bőven elegendő, ha vizet iszik, így ezek fogyasztását nyugodtan el is felejthetjük.

Zsírszegény ételek

A zsírszegény, fogyókúrás ételek javítására gyakran használnak cukrot vagy sót. Épp ezért érdemes ezeknek az ételeknek inkább a zsíros változatára szavazni, különösen, ha tejtermékekről van szó.

Konzervek

vérnyomás ételek

Fotó: Shutterstock

Az valószínűleg nem titok, hogy a konzerv készételekben rengeteg a só, de a konzerv zöldségek sem jobbak: ahhoz, hogy hosszú időre frissek maradjanak, nagyon sok sóra van szükség. Ha tehetjük, válasszuk inkább a fagyasztott zöldségeket.

Felvágottak

A só a felvágottak leggyakoribb tartósító- és ízesítőszere. Egyetlen szelet gépsonka vagy szalámi akár 200 mg nátriumot is tartalmazhat! Ha szendvicset készítünk, használjuk fel inkább az előző napi sült hús maradékát.

Salátaöntetek

Az üveges, kész öntetek ízét a leggyakrabban sóval turbózzák fel. Jobban járunk, ha két rész olívaolajat összekeverünk egy rész ecettel, egy kevés összenyomott fokhagymával vagy zöldfűszerekkel, és ezt kanalazzuk a salátára.

címkék:
Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?