kulcsár edina
A múlt héten rendezték meg a nagyszabású Budapest Central European Fashion Weeket, és egy héten át várták remek programokkal a divat iránt érdeklődő nagyközönséget. Többek között a magyar divattervező, Sándor Szandra legújabb kollekciója is elsöprő sikert aratott.
Közel száz nemzetközi újságíró, véleményvezér érkezett Magyarországra, akik többek között a Bálna Budapest épületében megvalósuló catwalk show-kon, izgalmas side eventeken és egy mobil pop-up store-ban csodálhatták meg a nagyközönséggel együtt a jövő tavaszi és nyári elképesztően izgalmas kollekciókat.
Nanushka óriási vastapsot kapott
A Budapest Central European Fashion Weeken debütált a Nanushka 2022-es tavasz-nyári kollekciója is, amivel egyidőben a kollekcióhoz készült egy fashion film is a Nowness együttműködésével. A modern bohémia jegyeit magán hordozó kollekciót egy különleges, a mozgást, a szabadságot és az örömet egyesítő filmben újra és újra megcsodálhatjuk és rájövünk, mindez miért is kapta találóan a Harmónia címet. A magyar divatmárka, a Nanushka bemutatója természetesen mint mindig, óriási tetszést aratott a közönség előtt, és hosszú percekig vastapssal jutalmazták a ruhákat, a tervezőt és a felvonuló modelleket is.
Baldaszti Péterrel, a Nanushka társtulajdonosa is arról biztosította a közönséget, hogy a 15 évvel ezelőtt alapított cég, mely az elmúlt 5 évben igazán látványos sikereket ért el, a világjárvány után újult erővel tér vissza a divat világába és a Párizsi Divathéten is bemutatja majd kollekcióját.
Elképesztően sikeres hónapokat tudhat maga mögött a Sándor Szandra tervező által alapított cég. Nem csak a budapesti rendezvényen fogadta a közönség nagy lelkesedéssel a legújabb kollekciót, de néhány héttel ezelőtt rendezték meg az A View by Nanushka című fotókiállítást a cég londoni boltjában a London Fashion Week keretén belül. Ezzel kapcsolatban Sándor Szandra, a Nanushka alapítója nyilatkozott: „A Londoni Divathét részét képező, A View by Nanushka című fotókiállítás egy komoly ugródeszkát jelent a feltörekvő tehetségek számára, azáltal, hogy a brit főváros közönsége elé tárja ezeket a gyönyörű alkotásokat„.
Sándor Szandra hozzáfűzte: „Nagyon szeretnének a vendégeiknek egy olyan teret adni, ahol autentikus módon fedezhetik fel a művészetet és foglalkozhatnak vele. A legfontosabb termékeink egy életstílust ölelnek fel, a boltban ezek mellett fontos szerepük van az antik műtárgyaknak is”.
A Budapest Central European Fashion Weeken a kifutón látható márkák a nemzetközi sajtó olyan neves képviselői előtt mutathatták be kreativitásuk, mint a Vogue Italia, a Vogue Scandinavia a Vogue Ukraine, az Elle Arabia, a Joys Magazine és a Marie Claire Arabia , illetve olyan híres influencerek ismerhették meg első kézből a magyar és régiós darabokat, mint többek között Declan Chan, Natalia Sustova vagy Gili Biegun. A BCEFW-n az egész világról képviseltették magukat a nemzetközi buyerek. Köztük a német Mytheresa, az olasz Tessabit, a japán Marubeni Fashion Link vagy az orosz Fashion Hub, amely által a tervezők komoly értékesítési lehetőségekre tehettek szert.