kulcsár edina
Idén harmadik éve zárult le a Nagy Bor Teszt, hazánk legnagyobb boros kutatása a Magyar Turisztikai Ügynökség támogatásával.
Ezekből az derül ki, hogy boros utazást leggyakrabban évente egy alkalommal tesznek a válaszadók. Mindössze 9 százalék nyilatkozta azt, hogy nem venne részt bortúrán.
A válaszadók döntő többsége egy hétvégét, vagyis 2-3 napot szán egy borhoz köthető belföldi utazásra.
Úti cél tekintetében az első három helyre Villány, Tokaj és Eger került.
Jól szerepelt még Badacsony, a Balaton-felvidék és Szekszárd is. A borvidék kiválasztásának legfontosabb szempontja annak ismertsége.
Majdnem ugyanennyire fontosak a környékbeli látnivalók, élménylehetőségek, ezen belül a legtöbben a programokat, látnivalókat, gyerekbarát lehetőségeket, fürdőt, wellnesst és a természeti környezetet említették.
Hasonlóan lényeges szempontot jelentenek a borvidék pincészetei, valamint a megrendezett események, borfesztiválok is.
Az eddigi évekhez hasonlóan idén is az internetező hazai lakosság borfogyasztási és borvásárlási szokásai képezték a kutatás magját.
Új kérdésként került be a kutatásba, hogy az illető készít-e, vagy gyűjt-e bort. A válaszadók több mint negyede gyűjt, közel tizede pedig készít is.