kulcsár edina
A villamos immár Óbudától Újbudáig közlekedik. A régebbi jármûvek még túlnyomó többségben vannak a vonalon, és azok nem csak kisebbek, mint a frissen vásárolt CAF-ok, de lassabbak is...
Jobb, ha korábbra időzíted indulásodat, amennyiben az 1-es villamossal utazol...
A járatot ugyanis meghosszabbították Óbudától egészen Újbudáig, menetideje ezzel 45 perc lett. A reggeli és esti csúcsforgalomban a már ismert Tatra-villamosokon körülbelül olyan kényelmesen lehet utazni, mint amilyen a heringeknek lehet a dobozban.
Előfordult már, hogy a hagyományos értelemben vett csúcsidőn túl, fél kilenc körül két villamost is ki kellett várni, mire egyre felfértem
– morgott Csaba, aki fotót is készített a megállóban. Jól tette: a munkahelyéről ugyan elkésett, de 15 ezer forintot keres a képpel.
Riposterünk tapasztalatáról megkérdeztük a Budapesti Közlekedési Központot. A BKK nem látja tragikusnak a helyzetet. A %RIPOST% kérdésére azt felelték: egyelőre 10 CAF jár az 1-es vonalán, s még egy beáll – várhatóan jövőre – a sorba.
Az 1-es villamosvonalon végzett méréseink tapasztalatai szerint a vonalon biztosított kapacitás megfelel az utazási igényeknek
– írta a %RIPOST%-nak válaszában a cég. – A csúcsórában a legterheltebb keresztmetszetben az 1-es villamost mintegy 3900 utas használja, 6000 férőhely áll rendelkezésre, így a szerelvények a legterheltebb időszakban kb. 70 százalékos átlagos kihasználtsággal közlekednek – tették hozzá.
Azt nem tagadják, hogy vannak túlzsúfolt időszakok, de erről a cég meglátása szerint az esetleges forgalmi zavarok, illetve a békásmegyeri HÉV terhelése tehet.
Az tény, hogy a spanyol CAF villamos hosszabb, s 30 százalékkal több utast tudnak elvinni, mint a Tatrák – ám utóbbiak még hosszú ideig túlnyomó többségben lesznek a vonalon...