kulcsár edina
Elmaradt a nagy tűzijáték, ugyanis utolsó körös csaták helyett a biztonsági autó mögött futott be vasárnap a Forma–1 mezőnye Olaszországban. A rajongók mellett a sztárpilóták és a csapatvezetők is kiakadtak a döntésre.
Sokáig kevés esemény történt a Forma–1-es Olasz Nagydíjon, ám a 47. körben Daniel Ricciardo kocsija megadta magát, a biztonsági autó pedig hat körrel a vége előtt a pályára hajtott. Mindenki izgalmas véghajrára számított, a mezőny azonban lassan ért össze, emiatt a mentés is lassan zajlott. Végül újraindítás nem lett, a safety car mögött nyerte meg Max Verstappen a futamot Charles Leclerc előtt.
A leintést követően óriási volt a csalódottság a szurkolók körében, akik nagyon szerettek volna versenyt látni az utolsó körökben. Azonban nemcsak a rajongók, a pilóták is kiakadtak a döntésen, igaz, itt már előkerültek az ellentétek, illetve a régi sérelmek. Lewis Hamilton a tavalyi Abu-Dzabi Nagydíjra emlékezett vissza, akkor az utolsó körben újraindították a futamot, aminek következtében Max Verstappen megelőzte, és elvette tőle a nyolcadik világbajnoki címét.
Így szól a szabály, nem? Egyetlenegy alkalommal a történelem során nem követték ezt a szabályt
– szúrt oda a hétszeres világbajnok a szervezőknek a tavalyi miatt. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szintén odapiszkált Abu-Dzabi miatt: „Most legalább követték a szabályt”.
A Ferrari hazai versenyén második Leclerc érthetően volt csalódott, nagyon várta az újrarajtot, ez lett volna az egyetlen esélye, hogy megelőzze Verstappent:
Minden adott volt az újraindításra, nem tudom miért vártak ennyit, az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) elaludt
– nyilatkozta a monacói.
Verstappen a futamgyőzelem ellenére csatázott volna a végén:
"Nem így szerettem volna megnyerni az Olasz Nagydíjat" - ezzel egyetértett a Red Bull főnöke, Christian Horner is.
Forma–1-es versenyt legközelebb október 2-án, Szingapúrban rendeznek. Verstappen 116 pontos előnnyel várhatja az ázsiai folytatást.