kulcsár edina
Fog az átok? Folytatódhat Hamilton és Verstappen karambolsorozata a Brazil Nagydíj előtt. És ez még csak az őrült kéthetes rohanás félideje.
Szombat este (20.30, tv: M4 Sport) a Sao Pauló-i sprintfutammal, másnap (18.00, tv: M4 Sport) pedig a Brazil Nagydíjjal folytatódik a Forma-1 idei versenysorozata. Mindenekelőtt persze a címvédő, hétszeres világbajnok Lewis Hamilton (Mercedes) különversenye az előtte immár 19 ponttal vezető trónkövetelő, Max Verstappen (Red Bull) között. Az előjelek nem a legjobbak...
Ami több más tényező mellett különösen vészjósló: eddig elátkozottnak tűnik a most is megrendezésre kerülő sprintfutam a két sztár számára. Eddig mindkét hasonló lebonyolítású versenyhétvégén, Silverstone-ban, majd Monzában is összeütköztek az azt követő, vasárnapi nagydíjon. Most, a harmadik nekifutásra sikerül elkerülni, vagy továbbra is fog az átok?
Ez persze csak babonaság, de az utóbbi napok történései is előrevetítik, hogy a szokásosnál nehezebb a pilóták, a szerelők és valamennyi résztvevő dolga. Az F1-mezőny most, a szezon hajrájában (a mostani után már csak három futam lesz) van a legnagyobb terhelés alatt: a teljesítménykényszer miatt pszichésen, a két hét alatt három kontinensen megrendezett három versenyhétvége 20 ezer kilométernyi utazásaival pedig fizikailag is.
Ráadásul már Mexikóból Brazíliába költözve is beütött a krach (az erőltetett menet harmadik helyszíne Katar lesz jövő hétvégén). A több tonnányi felszerelést és a csapatokat szállító hat repülőgép, és a motorokkal teli hetedik is sokat késett. Különösen az Alfa-Sauber, a Haas és a Ferrari járta meg.
„Jobb későn, mint soha”
- kommentálta a Ferrari, hogy milyen kemény napjuk volt így a pakolással, építéssel, készülődéssel.
A mérnököknek így a kelleténél sokkal kevesebb, mindössze 20 órányi idejük volt az érkezés és az első edzés között. Nem valami megnyugtató ebben az amúgy is kiélezett helyzetben.
A vb-pontverseny élcsoportja: 1. Verstappen 312.5 pont, 2. Hamilton 293.5, 3. Valtteri Bottas (Mercedes) 185, Sergio Pérez (Red Bull) 165.