kulcsár edina
A Forma-1 korábbi nagyfőnökének őszinteségi rohama volt: ez eddig Schumacher titka volt. Lewis Hamiltonról mesélt, aztán áttért a beteg német legendára.
Lewis Hamilton és a Mercedes istáló küszöbön álló szerződéshosszabbítása kapcsán exkluzív interjút adott a német Sport1-nek Bernie Ecclestone. A Forma-1 korábbi nagyhatalmú vezére azért hozta fel példaként Michael Schumachert, mert szerinte korábban csak a németek hétszeres világbajnokának volt akkora hatalma a saját csapatánál, hogy megszabhatta, ki legyen vagy ki ne legyen a másik pilóta. A 90 éves brit üzletember a témát boncolgatva elárulta azt is, mi volt eddig Schumacher titka, amit hosszú évek óta csak kevesen tudhattak.
„Én világosan megmondtam volna Lewisnak: vagy elfogadod, amit ajánlunk neked, vagy nem. Mindenki pótolható. Hogy ki versenyez, arról csak egyvalaki dönt: én!”
- mondta többek között Ecclestone, reagálva a sajtóhírekre, melyek szerint Hamiltonnak vétójoga lesz a Mercedes másik versenyzőjét illetően (belső források szerint így akarja elkerülni, hogy ugyanolyan autóban mérhesse össze vele a tudását a 23 éves Red Bull-pilóta, Max Verstappen).
Bernie Ecclestone elmondta: eddig egyetlen olyan F1-pilóta volt, akinek Hamiltonéhoz hasonló befolyása volt a csapata döntéseire: Michael Schumachernek a Ferrarinál, ahol öt vb-címet nyert.
„Michaelnek záradék sem kellett ehhez a szerződésében. Egyértelműen ő volt az első számú pilóta, akivel a Ferrari visszahozta a dicsőséges időket. Ezért Jean Todt előzőleg mindig megkérdezte tőle, kivel versenyezne együtt szívesen. Michael elfogadta Eddie Irvine-t, Rubens Barrichellót, aztán Felipe Massát is. Ha ellenvetése lett volna bármelyikükkel szemben, akkor nem szerződhettek volna a Ferrarihoz”
- emlékezett vissza Ecclestone, majd azt is elárulta: mi volt az a két eset, amikor Michael Schumachernek nem sikerült beleszólnia a döntésbe.
2006-ban, Fernando Alonso vb-győzelme után már nem tudta megakadályozni, hogy a Ferrari szerződtesse Kimi Räikkönent (többek között ezért is döntött akkor az első visszavonulása mellett). Ami viszont eddig Schumacher titka volt, és nagyon kevesen tudtak róla: hasonló okokból futott zátonyra korában az a terve, hogy 1999-től a McLaren-Mercedeshez igazoljon!
Ecclestone szavaiból kiderült, hogy az akkori Ferrari-sztár és menedzsere, Willi Weber az 1998-as Monacói Nagydíj versenyhétvégéjén titokban tárgyaltak a McLaren-csapatfőnök Ron Dennisszel és a Mercedes-vezér Jürgen Hubberttel.
Egészen addig jól is alakult a megbeszélés, míg ki nem derült, hogy Schumi – mint most Hamilton – beleszólási jogot akart a másik pilóta kilétére. Ebbe Hubbert nem ment bele, így végül dugába dőlt a német világsztár és a német autógyár „frigye”. Erre végül a visszatérése után, 2010-ben került csak sor.