tóth gabi
A legenda szerint tiszteletlenség, de valójában csak egy halom pénzrõl szól. A tenisztorna szent gyepén fû alatt reklámoznak. Becker órája fölött már eljárt az idõ.
A színes melltartófrász után újabb folt esett a hófehér wimbledoni teniszversenyen. A hagyományokhoz mereven ragaszkodó szervezők mindent szabályoznak, még a jegyre várók sátortáborában is szigorú a házirend. Egyetlen dologról feledkeztek meg.
A 9-szeres egyéni wimbledoni bajnoknő, Martina Navratilova tette szóvá, hogy minden eddiginél több játékos vonul be a pályára jókora fejhallgatóval. Az 58 éves teniszlegenda a világelső Serena Williams és Viktorija Azarenka negyeddöntője után fakadt ki a BBC2-n:
Ez tiszteletlenség a teniszsporttal és a közönséggel szemben is. Azért mész a pályára, hogy egy hullámhosszra kerülj a nézőkkel, nem azért, hogy elválaszd magad tőlük.
Navratilova szerint fölösleges és érthetetlen, miért kell arra a néhány másodpercre tüntetőleg zenét hallgatni, amíg odaérnek a székükhöz. Egykori riválisa, Pam Shriver rávilágított a lényegre:
Ez a reklámszerződésekről szól.
Bizony, valószínűleg zsíros, jól fizető szponzori megállapodások miatt kell a játékosoknak feltűnő fejhallgatókkal a padig sétálniuk.
A 2012-es londoni olimpián már botrányt okozott, hogy több ezer sportoló jókora színes fejhallgatót viselt a versenyek előtt. A Nemzetközi Olimpiai Bizottságnak csillagászati összegeket fizető 11 szponzoron kívül más nem hirdethetett volna az ötkarikás játékokon.
Ezt a kizárólagosságot játszotta ki „lesipuskás” marketingakciójával a méregdrága Dr. Dre Beats fejhallgatókat az olimpikonoknak osztogató cég. Amíg sietve meg nem tiltották a használatukat a sportolóknak.
A tavalyi brazíliai foci-vb-n a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség már jó előre kitiltotta a kütyüket a stadionokból. Nem a szurkolókkal szembeni tisztelet jegyében, ahogy Navratilova naivan gondolná.
A cél az volt, hogy a világbajnokságot támogató elektronikai cég, a Sony vetélytársa ne szivároghasson be. Néhány nappal a torna előtt ugyanis már hasított a reklámkampány: a videóban többek között Neymar, Van Persie és Suárez is ilyen fejhallgatókkal készült föl a meccsekre.
Visszatérve Wimbledonba, szinte napra pontosan 30 éve nyert minden idők legfiatalabb bajnokaként Boris Becker. A németek Bum-Bum Borisa később egy luxusórával a csuklóján melegített, sőt játszott is a teniszpályákon.
A legenda szerint az óra nem is járt, csak az volt a lényeg, hogy a pénzhegyeket fizető szponzorát reklámozza. Azóta eljutottunk odáig, hogy ezt ma már nem tehetné meg. Fejhallgatót viszont hordhatna ő is.