RETRO RÁDIÓ

Nem is számlapja: műszerfala van a legújabb nyolcmilliós karórának

Nem is számlapja: műszerfala van a legújabb nyolcmilliós karórának
Gergely Dániel
Szerző
Gergely Dániel
Létrehozva2015. 06. 11. 22:00

A svájci Maximilian Büsser & Friends (MB&F) fennállásának tíz éve alatt a legbizarrabb idõmérõ szerkezetekkel ajándékozta meg az órakedvelõ világot. Legújabb munkájuk a szupersportkocsik hangulatát hivatott visszaadni.

Maximilian Büsser nem hétköznapi órásmester. Munkái sokkal inkább tekinthetők kísérleti, finommechanikai gépezeteknek, amelyek mellesleg az időt is mutatják.

Az űrállomást mintázó, asztali órától a hatkilós, gyilkos roboton át lovagló pandával díszített, mellesleg jótékony célra felajánlott és elárverezett, távcsőforma karóráig számos szerkezete bizonyította már, hogy képzelőerőért nem kell a szomszédos kantonba mennie.

A manufaktúra legújabb munkája egyszerűen HMX névre hallgat. A cég tizedik születésnapjára tervezett, jubileumi darab 22 karátos aranyból készült, automata óraszerkezete 42 órás járástartalékkal bír, a tok titán és rozsdamentes acél elemekből áll.

Az óra egészen különleges módon mutatja az időt: két vízszintes forgótárcsán, tükörírással szerepelnek a számjegyek; az órák és a percek prizmákon és lencséken keresztül jelennek meg az óra oldalfalán, függőlegesen kialakított ablakokban.

A tájolás nem véletlen: autóvezetés közben ugyanis így a kormány elengedése nélkül ellenőrizhető az idő.

A szerkezet nyitott, így a napfény akadálytalanul bevilágítja a tárcsákat, ami megkönnyíti a leolvasást.

A belső mechanizmus szintén autóipari ihletésű; a megbontott órában mintha egy V8-as motor hengerfejeit és olajbetöltő nyílásait látnánk. Utóbbiak valódi funkcióval bírnak: szervizeléskor ezeken keresztül lehet kenőanyaggal ellátni az órát.

És hogy miért szupersportkocsi? Herr Büsser már kisgyermekként rajongott a gyors és drága automobilokért, annyira, hogy fiatal korában autótervezőnek készült. A motorsport előtti, végső tisztelgésként a HMX négy, egyenként húszdarabos szériában készül:

ezeket Lotus-fekete, Bugatti-kék, Ferrari-piros, illetve brit versenyzöld színekben kínálják majd.

Az óra ára átszámítva mintegy 8,5 millió forint, amely a szerkezet komplexitásához, a kollekció kis darabszámához, valamint az óra évfordulós jellegéhez képest nem sok. Sőt, az MB&F egyik legkevésbé drága darabjáról van szó, nem véletlenül: a cégalapító ezzel szeretett volna köszönetet mondani törzsvásárlóinak az elmúlt tíz évért.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.