kulcsár edina
Dollármilliárdos lett a szelfiõrületnek köszönhetõen a testre és sporteszközökre rögzíthetõ kamerák kiötlõje, Nicholas Woodman, a GoPro alapítója.
Egy bukott vállalkozás, egy öt hónapos szörftúra és egy csuklóra rögzített kamera kellett ahhoz, hogy Nicholas Woodman felismerje: az emberek jobban szeretik magukat megörökíteni, miközben hobbijuknak hódolnak, minthogy másokat filmezzenek.
Innen már csak egy lépés volt a GoPro nevű vállalkozás négy évvel ezelőtti megalapítása. A cég vezérterméke a HERO kameracsalád, amely alapját képezi a különböző, testre, valamint sporteszközökre rögzíthető video-szetteknek. A vásárlók bónuszként kapnak a kamerákhoz ingyenes szoftvereket és mobil alkalmazásokat, amelyekkel a felvételeiket megszerkeszthetik és fellőhetik a világhálóra.
A világméretű népszerűség anyagi sikert is hozott: a GoPro ma már tőzsdén – az amerikai Nasdaq-on -, jegyzett cég és a tavalyi bevezetését követően néhány hónap alatt négyszeres profitot hoztak a bátor befektetőknek a kamerás papírok. Ez év márciusában a gyors emelkedést egy rövid, de erőteljes zuhanás követte, de a részvény még ekkor is az eredeti árának kétszeresét érte.
Go, GoPro!
E hó végén teszi közzé a cég a legfrissebb gazdálkodási adatait. A korábbi tőzsdei jelentésekben mindig az elemzői előrejelzéseket meghaladó profitról tudott a GoPro beszámolni. Ha most is így lesz, akkor még mindig nem késő felszállni a kamerás cég vonatára, azaz irány a tőzsde, vegyünk GoPro részvényt.